הפגנת התושבים
הפגנת התושביםצילום: דוברות עיריית ירושלים

בפגישה שנערכה היום (שני) בין שר האוצר משה כחלון, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, יו"ר ועדת הכספים משה גפני יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם ובכירי משרד האוצר סוכם על גיבוש תכנית מיידית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב הביטחוני בעיר בתקופה האחרונה.

ברקע הפגישה, הפגין ראש העיר ניר ברקת מחוץ למשכן הכנסת יחד עם עשרות עובדי עיריית ירושלים, במחאה על ההתעלמות של כחלון, לטענת ראש העיר, מצרכי ירושלים.

במשרד לענייני ירושלים אומרים כי "העירייה קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם".

לאור זאת סוכם כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יקבע על פי קריטריונים ברורים ויטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה ותוך תהליכי בקרה על הביצוע.

"גזירות כחלון יביאו לפגיעה אנושה בירושלים"

בעיריית ירושלים מגיבים בחריפות להודעת שר האוצר משה כחלון והשר לענייני ירושלים זאב אלקין, לפיה התקציבים לבירה יועברו מעתה דרך המשרד לענייני ירושלים.

''ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית עם אתגרי הביטחון והצמיחה. טרם שמענו התחייבות ברורה ופומבית על היקפי התקציבים שיועברו לחיזוק הביטחון, החינוך, הרווחה, הסוחרים ומוסדות התרבות בירושלים", נמסר.

בעירייה מוסיפים, ''הציבור מצפה ששר האוצר יודיע בפומבי על ביטול גזירות כחלון לירושלים, שיביאו לקיצוצים קשים ויפגעו בתושבי העיר, בסוחרים ובאינטרס הלאומי של מדינת ישראל.

''אנו קוראים לשר כחלון להפסיק להתנתק מירושלים, להעביר תקציבים לחיזוקה של בירת ישראל ולשים אותה מעל כל מחלוקת ועניינים אישיים. המחאה תימשך ותוחרף עד שירושלים תקבל את התקציב הראוי לה''.