אקוניס למדעניות העתיד: אתן פורצות דרך

לאחר שלוש שנים שבמהלכן 530 נערות מצטיינות מהפריפריה נפגשו עם מדעניות ומהנדסות מובילות, סיירו במרכזי מחקר והייטק ועברו הדרכות וליווי בלימודים, הגיעה כעת תכנית "מדעניות העתיד" של משרד המדע ועמותת "עתידים" לשיאה השבוע עם טקס הסיום של בוגרות המחזור הראשון שנערך בכנסת בהשתתפות שר המדע אופיר אקוניס ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה חה"כ אורי מקלב.

שר המדע אופיר אקוניס אמר בטקס, "אתן יכולות לראות עצמכן כבר עכשיו כפורצות דרך! כבוגרות המחזור הראשון של התכנית פרצתן דרך למדעניות העתיד של ישראל. אני בטוח שבקרוב נראה אתכן בקבוצה המובחרת של מדענים ומדעניות שהם פסגת הגאווה של ישראל בכל העולם".

בתכנית כ-25 קבוצות של תלמידות בכיתה י"ב ב-15 יישובים ברחבי הארץ בהן גם כ-40 תלמידות מהמגזר החרדי וכ-200 מהחברה הערבית והדרוזית. משרד המדע ועמותת "עתידים" מתכננים לפתוח בקרוב מחזור חדש של התכנית.

התכנית הביאה לפירות רבים - מחקר של הטכניון ואוניברסיטת חיפה שנעשה עבור משרד המדע מצא כי עם השלמת שלוש שנים של התכנית, 81% מהתלמידות בתכנית שוקלות קריירה במדעים או בהנדסה. מקרב המגזר הערבי בתכנית השיעור עומד על 84% ובמגזר החרדי השיעור על 70%. כמו כן, המחקר הראה כי 64% מהתלמידות בתכנית לומדות מתמטיקה 5 יחידות, לעומת 16% משיעור התלמידים שלומדים באוכלוסייה הכללית מתמטיקה 5 יחידות.

זאב חיות, מנכ"ל עמותת עתידים אמר בטקס, "מטרתה של תכנית 'מדעניות העתיד' היא לשלב יותר נשים במקצועות המדע והטכנולוגיה. ההיענות והביקוש לתוכנית זו ולתחום בכללותו מראים כי מקצועות אילו אינם נחלתם של גברים בלבד. אני מאמין כי החזון לראות נשים וגברים באחוזים זהים, במקצועות ההנדסה והמדעים אפשרי. כדי שזה יקרה יש להתחיל בגילאים מוקדמים כפי שהתכנית עושה".