ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

משרד מבקר המדינה פנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בבקשה להגיב על תלונה של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ דוד אמסלם, ולפיה עיריית ירושלים עשתה שימוש לא תקין לכאורה ב"מענק הבירה" שניתן לה.

את התלונה למבקר המדינה שלח ח"כ אמסלם בעקבות דיון בוועדת הפנים של הכנסת. בתלונתו כתב אמסלם, כי הוועדה לא קיבלה תשובות מספקות באשר לפעילות העירייה בנושאי צמצום פערים בין אוכלוסיות, שיפור התשתיות בעיר, כבישים, ניקיון, השקעה בגנים ציבוריים, הסעות לתלמידים בעלי מוגבלויות, כרטיסיות לנסיעה בתחבורה הציבורית לכלל התלמידים ועוד.

בישיבת הוועדה, הוצגו על פי תלונתו של ח"כ אמסלם, נתונים המתייחסים לגידול של יותר מ-250% במצבת כח אדם בלשכת ראש העיר ומנכ"ל העירייה. כמו כן, על פי תלונת ח"כ אמסלם, קיבלה ועדת הפנים של הכנסת מידע על שיפוץ לשכת ראש העיר לפני כ-6 שנים בסך של כ-3 מיליון ש''ח ובימים אלה שופצה לשכת מנכ"ל העירייה בעלות של כ-1.2 מיליון ש''ח.

מעבר לכך, מציינת התלונה, כי בימים אלה ראש העיר מנהל קמפיין אישי נגד שר האוצר על "מענק הבירה" תוך שימוש בתקציב העירייה, רכוש העירייה ועובדי העירייה. לאור החשש של התנהלות לא תקינה – כתב ח"כ דוד אמסלם בתלונתו – החליטה ועדת הפנים של הכנסת לפנות אל מבקר המדינה בבקשה לבדוק זאת.