מכירים תודה לפולארד בישיבת בנ"ע גבעת שמואל
מכירים תודה לפולארד בישיבת בנ"ע גבעת שמואלצילום: יח"צ

יום שחרורו הצפוי של יהונתן פולארד מתקרב, ולקראתו יצאו תלמידי "נוער הקהל" של החמ"ד בקריאה לכל בתי הספר של החמ"ד במחוז מרכז להעלות על נס את פועלו.

בפניה לתלמידים ביקשו להציב פינה המסבירה על פולארד ופועלו, לכתוב לו מכתבי תודה ולצלם עבורו תמונה כיתתית או בית ספרית ובה שלטים המוקירים "תודה לך פולארד".

כמה שעות לאחר מכן התגלה כי ההיענות בבתי הספר הייתה גבוהה, ונאספו תמונות רבות ומרגשות. בכ-30 אולפנות וישיבות כבר נאספו למעלה מ-2000 מכתבים אשר הועברו לנציג המשפחה בכדי שיעניק אותם לפולארד ביום שחרורו.

חברי מועצת "הקהל למען ציון" כתבו בהודעתם לתלמידים: "כאשר כולנו ראינו בחדשות שהמרגל הישראלי יונתן פולארד ישוחרר ממאסרו הממושך אך לא יוכל לעלות לישראל, החלטנו להפשיל שרוולים. בחרנו במגוון פעילויות להחדיר את פולארד עמוק ללב של כולנו".

אלמוג קאופמן ויאיר איידלהייט, תלמידי כיתה י', מיוזמי העשייה הסבירו כי "היה חשוב לנו להראות שהנוער הישראלי הוא נוער קשוב ואכפתי. אכפת לנו מהמדינה שלנו, מהחברה שלנו, ומאחים שלנו. רצינו להראות ליונתן שבכל אחד מאלפי הימים שהוא נמק בתא חשוך, גם לנו היה קצת חשוך בלב. רצינו להציף לתודעה הציבורית את השמחה הגדולה שעה שאזרח ישראל יוצא לחופשי".

ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, הרב שרגא פרוכטר, שתלמידיו השתתפו בעשייה טוען כי זהו הבסיס לעשייה החינוכית. "היסוד של החינוך הוא הכרת התודה. על כל אותם שנים שמר פולארד תרם במסירות למעננו, רצינו להשיב במתנה בכך שבזכותו הוספנו מילה חדשה- ישנה לחיינו, את המילה תודה. אם נצא מפעילות זו שאנו מוכרים טובה לסובבים אותנו. אם נצא ונגיד תודה קטנה להורים, לאחים, לנהג האוטובוס ולמנקה הרחובות, אזי יונתן פולארד לימד את תלמידנו שיעור גדול".