כשרות אחת
כשרות אחתצילום: פלאש 90

אלפים גדשו השנה, כמו בשנים האחרונות, את תערוכת המזון הכשר "כושר פסט" שהתקיימה בניו ג'רזי.

בעבר מזון כשר נמכר רק בשכונות חרדיות ודתיות, ומוצרים כשרים רבים יובאו מישראל במיוחד. כיום המצב כמעט הפוך: ארה"ב היא מעצמת האוכל הכשר הגדולה בעולם, פועלות בה חברות ענק שמייצרות אלפי מוצרים כשרים למהדרין.

ניצניה של התופעה נראו לפני 26 שנים, כשמנחם לובינסקי, יזם את תערוכת האוכל הכשר הגדולה בעולם - "הכושר פסט" - שתחילה היו בה 69 דוכני תצוגה, ואליהם הגיעו כ-900 סוחרים ובעלי עסקים. כיום שום חברה שעוסקת בתחום המזון לא מרשה לעצמה לפספס אותה.

התערוכה שנערכה בשבוע האחרון בניו ג'רזי משכה אליה כ-8,000 אורחים, שביקרו ב-400 דוכנים שהציגו מוצרי מזון כשרים מרחבי העולם. "החברות המציגות יגיעו מארה"ב וממדינות רבות אחרות, ביניהן ישראל, קנדה, ארגנטינה ואפילו הפיליפינים," מספר לובינסקי.

יצוין כי אלפי המשתתפים ב"כושר פסט", בעיקר סוכני שיווק והפצה ואנשי תעשיית המזון, לא היו צריכים לארוז סנדוויץ' מהבית, שכן בתערוכה הוצגו מאות מוצרים כשרים, כמו גם מאכלים חדשים שהוצגו לטעימות.

במהלך האירוע הועברו סדנאות בישול ייחודיות, שבהן ישתמשו רק במוצרים כשרים להדרין כמובן, ובמסגרתן מיטב השפים מניו יורק אפשרו למשתתפים לטעום את המילה האחרונה במטבח הבוטיק למהדרין ואף סיפקו להם טיפים לבישול יהודי.