עו"ד טליה ששון, נשיאת הקרן החדשה
עו"ד טליה ששון, נשיאת הקרן החדשהיוני קמפינסקי

סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן וחבר הכנסת מיקי זוהר, יו"ר השדולה לעידוד וקידום גיוס בני מיעוטים לצה"ל ולשירות אזרחי שיגרו היום (רביעי) מכתב לנשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון בדרישה להפסיק את התמיכה של הקרן בארגון "בלדנא", שהפיק לאחרונה סרטון מוזיקאלי המסית נגד בני מיעוטים המתגייסים לצה"ל תוך קריאה לסרבנות. 

במכתב, עליו היו חתומים גם חברי הכנסת מוטי יוגב, מירב בן ארי המשמשת גם היא כיו"ר השדולה, נכתב כי "בקליפ של המוזיקאים תאמר נאפר וג׳ואן ספדי, הם מבקשים למחות נגד גיוסם של צעירים ערבים, אזרחי המדינה, לשירות הצבאי".

"אנו רואים בחומרה את ההסתה נגד מיעוטים המבקשים לשרת בצה"ל ולהשתלב בחברה הישראלית ודורשים מכם להפסיק מיידית את מימון ארגון 'בלדנא' והוצאה של הודעה רשמית מטעמכם שאתם מגנים מכל וכל כל הסתה נגד מיעוטים המשרתים בצה"ל או בשירות האזרחי", לשון המכתב.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הבהיר כי הוא דורש מהקרן החדשה לישראל "שמתכסה באיצטלה ציונית להפסיק לממן ארגונים הפועלים נגד שירות צבאי של בני מיעוטים ופועלים לפגוע בהם. בלתי מתקבל על הדעת שכספי הקרן החדשה ישרתו פגיעה בערכי היסוד של מדינת ישראל ובצה"ל".

מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו" שיזמה את השדולה לעידוד וקידום גיוס מיעוטים לצה"ל אמר "הקרן החדשה תומכת בעמותות המקדמות הסתה ושיח פוגעני כלפי מיעוטים המבקשים לקחת חלק בחברה הישראלית ובצה"ל. הקרן שמתיימרת לקדם שיויון ודו קיום יהודי-ערבי עושה בדיוק את ההפך כאשר היא תומכת ומממנת ארגונים אנטי ציונים אשר מפלגים את החברה הערבית בישראל ומבדלת אותה מהציבור הישראלי, במקום לקרב אותה אליו".