אלוף (במיל') דני יתום
אלוף (במיל') דני יתוםצילום: דן פורגס

כדי להתמודד בהצלחה עם הטרור האיסלמי, מדינות אירופה צריכות לבנות תשתית מודיעינית רחבה ועמוקה ככל האפשר, שתאפשר כיסוי קהילות מוסלמיות קיצוניות וחדירה עמוקה אליהן.

בעיקר מעקב אחרי מה שקורה במסגדים שמטיפים לקיצוניות ומעקב אחרי מי שעוברים תהליך של איסלאמיזציה והופכים להיות קיצונים באמונתם, ומעקב אחרי מי שלגביו עולה החשד שהוא מעורב בצורה כלשהי בפעילות טרור.

יש צורך לשנות את החוק. כמעט בכל מדינות אירופה החוק מגביל את פעילות ארגוני המודיעין ואיננו מאפשר להם להפעיל את כל הכלים במטרה להתמודד נגד הטרור. החקיקה היום גורסת שזכויות האדם ואיכות החיים חשובות עד כדי כך שאסור כמעט לפגוע בהן.

ברור שפעילות חודרנית של גורמי מודיעין וביטחון עלולה לפגוע בזכויות אדם ובאיכות החיים, אך חשוב שבמדינות האירופיות יבינו שהחיים קודמים לאיכות החיים. בנוסף מתחייב שיתוף פעולה בינלאומי, שיתוף פעולה אירופי, ושיתוף פעולה בין ארגוני המודיעין של אותה המדינה.

מתקיים כיום שיתוף פעולה אבל הוא לא מספיק והוא חייב להתרחב ולהעמיק כדי להילחם בדאע"ש. הכניסה לאירופה היום היא קלה וכמעט ללא בקרה. חייבים להדק את הבקרה על הנכנסים לאירופה במעברים האוויריים, הימיים והיבשתיים.

בנוסף מתחייבים שני מאמצים אופרטיביים:

לפרוס כוחות קרקעיים ללחימה בדאע"ש באזורים שבהם הארגון פועל בעירק ובסוריה. כוחות קרקעיים כאלה צריכים לבוא ממדינות ערביות מתונות שמאוימות על ידי דאע"ש, ממדינות אירופה ומארה"ב.

לגלות את התאים הרדומים שכבר קיימים באירופה ובארה"ב, תאים של דאע"ש שמחכים לפקודה ולנטרלם.

אלוף (במיל') דני יתום

ראש המוסד לשעבר