הקאמבק בכפוף להחלטות המערכת המשפטית. אביגדור ליברמן
הקאמבק בכפוף להחלטות המערכת המשפטית. אביגדור ליברמןצילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שהנהלת הקואליציה פסלה את הצעת החוק של ''ישראל ביתנו'' שביקשה לצמצם את סמכותו של בית המשפט העליון, תקף יו"ר ישראל ביתנו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי הוא מתנהג בצביעות.

"שואלים אותנו מדוע אנחנו לא מצטרפים לממשלה ומצטרפים לנתניהו", תקף ליברמן את נתניהו בישיבת הסיעה, "ואני שואל, באיזה נתניהו נתמוך? נתניהו שאמר לפני הבחירות כי הערבים מסתערים בהמוניהם על הקלפיות או נתניהו שרץ אחרי הבחירות להתנצל בפני הערבים וביקש מהם סליחה?

"האם להאמין לנתניהו שאמר לפני הבחירות שבמשמרת שלו לא תקום מדינה פלסטינית או להאמין לנתניהו שאמר לאובמה שהוא מחויב לשתי המדינות?", שאל.

בדבריו התייחס ליברמן להעברת הכספים לרשות הפלסטינית וטען כי גם בליכוד מתקשים להאמין לנתניהו. "אולי צריך להאמין לנתניהו שהחליט להפסיק לפני הבחירות העברת כספים לרשות הפלסטינית וחידש אחרי הבחירות את העברת הכספים שמשמשים לאבו מאזן למימון משפחות מחבלים רוצחים? או להאמין לנתניהו שסגר דיל עם החמאס והפסיק את הסיכולים הממוקדים? כשיחליטו בליכוד לאיזה נתניהו להאמין גם אנחנו נשקול".

נזכיר כי הצעת החוק של ליברמן ביקשה להסיר מבית המשפט העליון את הסמכות להכריע בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול על הסף מועמדים או רשימות לכנסת. 

בוועדת השרים לחקיקה הודיעו כי יעבירו את ההחלטה להנהלת הקואליציה שהחליטה להסירה את הצעת החוק. זאת, לאחר שח"כ רועי פולקמן (כולנו) הודיע ליו"ר הקואליציה ח"כ הנגבי כי סיעתו תתנגד להצעת החוק מאחר והיא מהווה פגיעה בבית המשפט העליון. 

כיום קובע חוק יסוד הכנסת כי במידה וועדת הבחירות המרכזית החליטה שמועמד לכנסת מנוע מלהשתתף בבחירות, ההחלטה תעבור להכרעת בית המשפט העליון.