שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודהמאיר סלע

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, שמעון דרוויש, חושש כי הפיגוע שאירע אתמול (שני) סמוך לכניסה הראשית לשוק, יפגע בהם באורח קשה מאוד.

"לצערי בסוף זה הגיע גם אלינו", אומר דרוויש בראיון לערוץ 7, "היתה טיפה התאוששות והנה זה קרה שוב. הציבור הירושלמי הוא ציבור זהיר, רבים הסתגרו בבתים ואז כשהתחילו להרגיש קצת יותר בטחון, זה שוב פעם היכה בנו".

דרוויש מתאר את הירידה החדה במספר הקונים בשוק, "בדרך כלל במצב של רגיעה יש כאן כל שבוע עשרות אלפי קונים, תיירים ומבקרים, עכשיו אתה רואה עשרות קונים ביום".

"יש כאן אבטחה על השוק, אבל זה לא עוזר לאלו שמגיעים לכאן. האבטחה לא נותנת הגנה מפני מה שעלול לקרות להם בדרך לכאן", מוסיף דרוויש.

דרוויש קורא לציבור הירושלמי לחזור לעשות קניות בשוק, "אסור להסתגר בבתים, אסור לתת פרס למרצחים, אני יודע שיהיו כאלה שיכעסו עלי. אנחנו צריכים להמשיך בשגרה, אבל בשגרה זהירה. יש כאן מלחמה על זהות העיר ואסור לנו לוותר, ירושלים היא הבירה שלנו".

לדבריו חייבים להחריף את המלחמה בטרור, "שיעשו להם סגרים, שיורידו את הביטוח הלאומי, זה משפיע. הם לא רוצים לאבד את הפרנסה. שיהרסו להם בתים. אלו דברים שמורידים את הטרור".