בינתיים הם מגיעים על אזרחי. שוטרים פלסטינאים. ארכיון
בינתיים הם מגיעים על אזרחי. שוטרים פלסטינאים. ארכיוןפלאש 90

צה"ל ממליץ לחזק צבאית את הרשות הפלסטינית, חרף גל הטרור המתמשך, והעובדה שפיגועי הטרור ממשיכים לפגוע ביהודים מדי יום.

על פי המלצת הדרג הצבאי, יועברו לרשות הפלסטינית כלי רכב ממוגנים, וכן כלי נשק ותחמושת, במטרה לאפשר למנגנוני הביטחון להיכנס לאזורים בעייתיים, ולהגביר את המלחמה בטרור, באזורים שהפלסטינים מכירים טוב יותר מצה"ל.

במערכת הביטחון גם ממליצים להגדיל עוד את כמות היתרי העבודה הניתנים לפלסטינים ובעיקר לצעירים שבהם, ובמקביל להרחיב עוד את מתן היתרי הבנייה בשטחי C.

קצין בכיר אמר אחר הצהריים (רביעי) כי אם לא תהיה פעילות משמעותית מצד ישראל, "ההתקוממות המוגבלת", כלשונו, לא תדעך בקרוב. "אנחנו פועלים במספר מישורים כדי להוריד את מפלס האלימות, תוך שאיפה לסיים אירוע עם מינימום של הרוגים, ומעצר של מפגעים בכל הרמות, כולל אלו שמיידים אבנים לעבר כלי רכב ישראליים, ובמקביל מכניסים יותר כוחות למוקדי העימות".

הקצין ציין כי 95% מהפיגועים אירעו ב-12 אזורים, ובהם צה"ל מרכז את כוחותיו.

"אם מהכפר קטנה יצאו 4 מחבלים בחודש האחרון, כולל המחבל שביצע את הרצח שלשום בתחנת הדלק ב-443, אנחנו נפעל בכפר כמו גם באזורים אחרים. הכנסנו לשטח עוד 6 גדודים, תיגברנו בכוחות מיוחדים. אנחנו מבצעים הרבה מאד מעצרים, כולל מעצרים מינהליים וכל זאת כדי למנוע את התדרדרות המצב", אומר הקצין הבכיר.

לדבריו, בצה"ל מזהים עליה הולכת וגוברת של הפרות סדר, שגדלות עד לפי ארבעה מתקופות רגועות יותר.

הוא העריך כי ארגון פתח' אינו מעוניין להיכנס כעת לעימות עם ישראל, וכי בצד הפלסטיני רוצים לשנות את המצב הנוכחי, אך לדבריו אין כל הערכה למועד סיום גל הטרור.