זירת הפיגוע בפסגת זאב
זירת הפיגוע בפסגת זאבצילום: דובר מד"א ירושלים

שני המחבלים, בני דודים מכיתות ו' וז' משועפאט שבמזרח ירושלים, טענו בחקירתם שבחרו לצאת לפיגוע כדי לנקום את מות קרוב משפחתם, שניסה לדקור בשער שכם שוטר - וחוסל במקום.

מדובר בשני מחבלים ילדים שהחליטו לפני כשבועיים לצאת ולדקור יהודים ברכבת הקלה בירושלים ופצעו קל-בינוני מאבטח. התקיפה תועדה אז במצלמות האבטחה והשניים הואשמו בניסיון רצח.

ערוץ 2 הביא הערב את תמלילי החקירה. את ההחלטה הם קיבלו בבוקר ממש עם ההגעה לבית הספר, "נפגשתי עם בן דודי בכניסה לבית הספר", סיפר בן ה-11. "המנהלת סירבה להכניס אותנו כי ההורים לא שילמו שכר לימוד. בן דודי סיפר לי אז שבדרכו לבית הספר רצה לעשות פיגוע דקירה ברכבת שבה נסע אבל לא הצליח מאחר וכל הנוסעים היו קשישים".

אפילו קרובי המשפחה לא האמינו שילדים בגיל כזה מסוגלים לצאת ולפגע - עבדאללה עלקם, דודם של שני המחבלים, אמר לחדשות 2 לאחר הפיגוע כי "לילד הזה לא היו כוונות לפגוע ולשפוך דם. הוא לא התכוון, הוא רק הלך לבית הספר שלו". הדוד גם טען כי בתיק שלהם "לא תמצא סכינים, רק עטים ומחברות". למרות זאת הנאשם, רק בן 11, סיפר לחוקרים איך שכנע אותו בן הדוד בן ה-14 והשניים עלו על האוטובוס וחיפשו שעת כושר כדי לדקור.

"נסענו משועפאט לשער שכם כדי לדקור חייל, אך לא עשינו זאת כיוון שהחיילים היו בקבוצות ולא היה חייל בודד. ואז הוא אמר לי בוא נעשה פיגוע ביחד כנקמה על מות מוחמד עלי. הוא פתח את התיק והראה לי את הסכין. בשער שכם קניתי מספריים ואז עלינו על הרכבת הקלה וחיפשנו יהודים לדקור", אמר בחקירה.

במהלך הנסיעה עלו שני מאבטחים, אך הנערים לא תקפו אותם,  "החלטנו לא לדקור אותם כי הם היו שניים. בהמשך אחד מהם ירד ומיד תקפנו את זה שנשאר. אני דקרתי אותו בראש, בן דודי דקר אותו בחזה ובבטן עד שהמאבטח הדף אותי וירה בי שלושה כדורים בבטן".

עוד הודה הקטין כי השניים החליטו לנקום ולמות כשהידים, והצהיר כי איש מבני המשפחה לא ידע על כוונתם, "רציתי למות כשהיד אך עכשיו הבנתי שעשיתי טעות ואני מתחרט עליה...עשיתי טעות. אני רוצה להיות בבית הספר כמו כל אדם רגיל. אני לא רוצה להתנגד יותר לכיבוש"

הנאשם המרכזי בן ה-14 הודה כבר בתחילת החקירה במיוחס לו. כשנשאל מדוע ניסה לרצוח אנשים, הוא ענה: "לא התכוונתי להרוג. רציתי לפצוע את המתנחל ששרף את מוחמד אבו חדיר. אמרו שהוא מפגר ושלחו אותו הביתה. אז אני קטין ואני גם צריך ללכת הביתה".

על החלטתם לדקור את השומר אמר, "הישראלים כובשים אותנו ואני כועס על מה שקורה בעזה רציתי לנקום ביהודים שמענים אותנו". החוקר שאל מדוע לא דקרו נוסעים יהודים אלא רק את המאבטח, ובן ה-14 השיב: "היהודים שהיו ברכבת היו מבוגרים ונשים, וזאת בושה לדקור אותם".