דואג לתעשייה. רה"מ נתניהו
דואג לתעשייה. רה"מ נתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אחרי שהשר נפתלי בנט שינה בקדנציה הקודמת את שמו של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וקרא לו משרד הכלכלה, כעת השר החדש, ראש הממשלה בנימין נתניהו משנה שוב את שם המשרד.

בכנס של התאחדות התעשיינים באילת, נחשף כי נתניהו החליט להוסיף התייחסות בשם המשרד לתעשיינים, ומעתה ייקרא שמו 'משרד הכלכלה והתעשייה'.

נתניהו בירך את המשתתפים בסרט וידאו שהוקרן ובו אמר: "אנחנו נפעל להפחתת הרגולציה הנוראה שיש במדינה. מנכ"ל משרדי, אלי גרונר עובד על כך ואנחנו פועלים להחלת שינויים ממשיים בתחום הזה. אנו נצמיח את הכלכלה ואת התעשייה הישראלית".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש אמר בכינוס כי הוא מברך על המהלך וציין כי מדובר בצעד חשוב שמבהיר את מחוייבות המשרד לתעשייה ולתעשיינים.

"היום בו החליטו לשנות את שמו של משרד התמ"ת למשרד הכלכלה היה אחד הימים העצובים בחיי. מאז ששבתי לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים, לא היה יום שבו לא פעלתי למען שינוי שמו של המשרד - והחזרת המילה תעשייה. זה מהותי עבורנו".

ברוש ציין כי מדובר במסר חיובי לעתיד יחסה של הממשלה כלפי התעשייה.

מעניין לציין כי גם השר הקודם שכיהן במשרד, אריה דרעי, רצה לשנות את שמות של המשרד באופן דומה, אך לדברי מקורביו הוא עזב את התפקיד, לפני שהספיק להשלים את התוכנית בנושא, שנותרה על הנייר.