הפגנה מעצר משטרה
הפגנה מעצר משטרהצילום: אריה מינקוב

קטין יהודי הנתון במעצר בית מנהלי נעצר אתמול (רביעי) בחשד להפרת הצו ומעורבות בתקיפה על רקע גזעני. היום הוארך מעצרו עד ליום שני.

באופן חריג ביותר הודיעו לפני זמן קצר חוקרי ימ"ר ש"י לעורך דינו חי הבר מארגון 'חוננו' כי כעת הוציאו נגדו צו איסור מפגש עם עו"ד למשך ארבעה ימים, בידי ממונה חקירה מטעם השב"כ.

עו"ד הבר תקף את התנהלות המשטרה והשב"כ ואמר כי מדובר בשערוריה: "לאחר שקיבל אמש ייעוץ משפטי וגם היום לא נמנע ממנו מפגש עם עו"ד, בצעד לא ברור, כאמצעי להפעלת לחץ על מנת לשבור את רוחו, הוחלט לפתע לאסור מפגש עם עו"ד בצו של ממונה חקירה מטעם השב"כ. מדובר בשערוריה. המדינה מרשה לעצמה להשתמש באלימות תוך קיפוח זכויות כלפי אזרחים. אנחנו נגיש ערר על ההחלטה ומקווים כי בית המשפט יעמיד את המשטרה במקומה".

עו"ד הבר הוסיף ביקורת על התנהלות המשטרה שסירבה להטיח חשדות בקטין. "כחלק מהמדיניות העגומה של מעצר יהודים בכלל וקטינים בפרט במעצרים מנהליים, ולמרות שבמהלך החודשים האחרונים ביקרה המשטרה את החשוד למעלה ממאה פעמים בכדי לוודא שהוא מקיים את תנאי מעצר הבית, ולא נמצא שהוא הפר אותם, ככל הנראה בצד של יאוש החליטו לעצור אמש את החשוד, אך למרבה הצער תוך קיפוח זכויותיו בחרה המשטרה שלא להטיח בו ולו תאריך אחד לגביו היא סבורה שהפר את תנאי המעצר, וכל זאת למרות רצונו העז לספק אליבי לטענות".

בארגון חוננו אומרים בתגובה, "כיצד יתכן שלאחר שכבר נפגש עם עורך דינו, מוציאים צו איסור מפגש כנגד הקטין? מדובר בהתנהלות חמורה וחריגה גם במסגרת ההתנהלות האנטי דמוקרטית של המחלקה היהודית והיחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י, אליהן הורגלנו לצערינו בשנים האחרונות".