רב"ט סתיו פרטוש
רב"ט סתיו פרטושצילום: באדיבות המשפחה

רב"ט סתיו פרטוש (19) הובאה אמש (חמישי) למנוחות בהר הרצל בירושלים, לאחר שנהרגה בהתהפכות האוטובוס שבו נסעה התהפך בבנימין.

פרטוש שירתה בבסיס חיל האוויר בבנימין שנחשב לאחד מהבסיסים החשובים של מדינת ישראל.

אחיה התאום, ליאל, ספד לה, "בעוד חודש היה צריך להיות לנו יום הולדת, אבל אני לא דואג. אני יודע שאת איתי ושתמשיכי להיות איתנו תמיד", אמר. "תמיד שמרתי עלייך, ואיך לא הייתי איתך שם, איך? תחזרי, את החצי השני שלי והחצי שמשלים אותי. בחיים לא אוכל, בחיים לא אבין, כי אני יודע שאת איתי ועם המשפחה. אני אוהב אותך".

יוסי, אביה של סתיו, הוא כבאי בשירותי הכיבוי וההצלה בירושלים. כששמע על התאונה ברשת הקשר, ניסה ליצור עמה קשר ולאחר שלא הצליח הוא מיהר למקום התאונה. "ראיתי הכל ועשיתי הכל, כולל לפנות אנשים מזירות פיגועים ותאונות, אבל בחיים לא האמנתי שזה יגיע אלי", אמר.

"ברגע שקרתה התאונה ידעתי שזאת היא כי היא הייתה אמורה להיות באזור", הוסיף. "התקשרתי אליה והיא לא ענתה, אז נסעתי לשם. כשהגעתי, ניגשו אליי המפקדים שלה והבנתי שהיא כבר לא איתנו".

"הייתי כל כך הרבה זמן בטיפולי פוריות כדי להביא אותה לעולם, אני לא מאמינה שהיא לא פה", הוסיפה אמה של סתיו, אילנה. "היא הייתה ילדה מצחיקה, מלאת שמחת חיים. לכל מקום אליו הלכה הייתה שולחת לי הודעה כשהגיעה וכשעזבה, אני עדיין מחכה לה שתגיע בכל רגע".

בתאונה נפצע חייל נוסף באורח קשה, שלושה נפצעו בינוני ו-37 נפצעו קל. חלק מהפצועים נלכדו בתוך כלי הרכב וחולצו במבצע מורכב על ידי צוותי כיבוי. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג איבד שליטה וכתוצאה מכך והאוטובוס התהפך לתעלה בצד הכביש.