שוהה במליאה לאורך כל ההצבעות. ראש הממשלה נתניהו בכנסת
שוהה במליאה לאורך כל ההצבעות. ראש הממשלה נתניהו בכנסתצילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי בניגוד לפרסומים בשבוע שעבר, לא תהיה העברת שטחים לפלסטינים.

"לא תהיה העברת שטחים לרשות הפלסטינית - לא 40 אלף, לא 10 אלף ולא מטר", אמר נתניהו לשרים שדרשו תשובות.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שפנה אתמול לאופיר אקוניס וחיים כץ וביקש מהם לדרוש תשובות מנתניהו, אמר בתגובה להודעת ראש הממשלה, "אנחנו מצפים לראות את ההצהרה הזו במעשים. להורות למתאם הפעולות בשטחים להפסיק לאלתר את כל הפעולות התכנוניות בדבר מסירת שטחים לרשות הפלסטינית". 

נזכיר כי השר אורי אריאל איים כי במידה והתכנית שנחשפה לפיה יועברו לפלסטינים עשרת אלפים דונם של אדמות משטחי C כצעד בונה אמון תצא לפועל - זה יהיה סופה של הממשלה.

"שוב דווח כי נשקלת מחווה להעברת שטחים לרשות הפלסטינית", צייץ השר אריאל בעמוד הטוויטר שלו. "אי לכך, אהיה חד וברור: במידה ונתניהו יבצע זאת - הקואליציה הנוכחית תתפרק", איים.

במועצת יש"ע תקפו בחריפות את התכנית, "במקום לפגוע ברשות הפלסטינית ובראשיה, המעודדים טרור, ראש הממשלה חוזר למדיניות הוויתורים. העברת שטח משליטה ישראלית לידי הרשות הפלסטינית, כפי שהיה בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, מהווה פרס לטרור ורוח גבית למחבלים. המדיניות של ראש הממשלה צריכה להיות הפוכה - לא עוד נסיגות וכניעה לטרור, אלא הפשרת הבניה והחלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון".