דואג לתעשייה. רה"מ נתניהו
דואג לתעשייה. רה"מ נתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מטה היישובים להפשרת ההקפאה שמנהל בשבועות האחרונים קמפיין הקורא לחברי הכנסת להקפיא את ההצבעות בכנסת עד להפשרת הבניה, החליט לצאת פומבית כנגד ראש הממשלה.

במכתב תקיף עליו חתמו יושבי הראש של 59 ועדי ישובים ברחבי יהודה ושומרון, קושרים ראשי היישובים בין שרשרת פיגועי הטרור הרצחניים לבין המשך מציאות הקפאת הבנייה בכל מרחבי יו"ש:

"קו ברור עובר בין בניין פנורמה בת"א לגוש עציון, בין קריית גת וכפר אדומים- הרמת הראש של אויבנו באשר הם", כתבו היו"רים לנתניהו. "הממשלה בראשותך, על אף שנבחרה בקולות הציבור הימני הלאומי בכל הארץ, מקפיאה את ההתיישבות ולא נלחמת מלחמת חרמה אמתית בטרור, גורמת בכך לאויבנו להבין כי אנו מתכוונים לחלק את ארצנו, ומשדרת דה-לגיטימציה להתיישבות היהודית ביו"ש בשיח הבינלאומי".

עשרות החותמים מגדירים את דברי ראש הממשלה שהתגאה על כך שבכהונה שלו יש ירידה בבניה והכרזותיו החוזרות ונשנות בדבר ההכרה על שתי מדינות לשני עמים כ"סטירת לחי" לציבור הרחב ביו"ש שבחר בו וטוענים כי המשך ההקפאה היא חיזוק לטרור "אנו רואים כיצד הכרזות אלו נותנות תקווה ורוח גבית להמשך פעולות טרור הדמים והטרור הדיפלומטי שעם ישראל חווה בתקופה האחרונה והן אשר מזמינות את המשך הלחץ הבינלאומי נגד הבנייה ביהודה ושומרון".

ראשי היישובים דרשו מראש הממשלה לפעול מיידית להפסקת המציאות המדממת ולהפשיר את הבניה כתגובה ציונית הולמת "אנו קוראים לך אדוני ראש הממשלה הפסק את המציאות המחפירה הזאת. הטרור המכה במחוזותינו מוכיח כי ההקפאה אינה עוזרת למניעתו אלא מהווה עבורו תמריץ ופרס".

ראשי היישובים מסיימים את מכתבם בתביעה מראש הממשלה, "להורות מיידית על שיווק אלפי יחידות דיור ושחרור כלל התוכניות שקידומן נעצר. זוהי חובתך ההיסטורית לעם ישראל".