אייבי מוזס עם הנשיא לשעבר פרס
אייבי מוזס עם הנשיא לשעבר פרסצילום: קובי גדעון / לע"מ

אייבי מוזס תושב אלפי מנשה, הוא הורה שכול, אלמן ונכה בשיעור של 82%. בפיגוע שארע באפריל 1987 נהרגו רעייתו עופרה (32) ובנו טל (5), שני ילדיו הנוספים והוא נפצעו קשה.

לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מוזס, המשמש כיום כטייס ומדריך טייסים.

מוזס סיפר תחילה על רגעי הפיגוע, "נסענו אז בכביש אלפי מנשה, כל המשפחה, הבקבוק תבערה שנזרק שרף את האוטו, עופרה הייתה בהריון ונשרפה יחד עם התינוקת, טל בני נפטר אחרי שלושה חודשים של ייסורים, ואני ושני הילדים עדי וניר נפצענו קשה. זו התמודדות יום יומית, טיפולים קשים בכוויות, ואחרי שנה הקמנו את ארגון נפגעי פעולות האיבה".

הוא הצליח להגשים חלום ישן, להיות טייס, "הייתי מכונאי מטוסים בחיל האויר, להיות טייס לא יכולתי בגלל שעליתי מהודו, הייתי חייל בודד, ולא היה סיווג בטחוני. אחרי הפציעה החלטתי שאני לא מוותר, איפה שיש רצון יש דרך, וזה מה שהעברתי לילדים שחייבים להלחם. למרות הפציעה הקשה ולמרות שאיבדנו אמא בהריון ובן. למדתי לטוס והיום אני מדריך טייסים מחיל האוויר שמשתלבים בתעופה האזרחית".

לדבריו, ברגע שנולד הנכד הראשון הוא הרגיש שהוא ניצח את הטרור, "ניר התחתן ויש לו שני ילדים, כשהנכד הראשון נולד צעקתי שניצחתי את הטרור, זה היה לפני עשר שנים, לפני שלוש שנים נולדה הנכדה השנייה, עדי בתי השנייה עדיין לא נשואה אבל היא בתפקיד בכיר מאוד בערוץ 2, מנהלת את ההפקות של האח הגדול ועוד תכניות ויש הרבה נחת".