השכל בהר חברון
השכל בהר חברוןצילום: דוברות

ח"כ שרן השכל (הליכוד) סיירה היום (חמישי) במועצה האזורית הר חברון בליווי ראש המועצה יוחאי דמרי.

במהלך הסיור ביקרה השכל במספר אתרי זיהום ומפגעים סביבתיים שנגרמו על ידי ערבים מקומיים ונותרים ללא מענה מצד הרשות הפלשתינית. אחד מהם הוא נחל חברון, נחל איתן הזורם למרגלות היישוב עתניאל ומדיף ריחות רעים בעקבות השלכת פסולת רבה למי הנחל.

אתר נוסף הוא מזבלה הנשקפת מהיישוב כרמל אליה משליכים הערבים פסולת מהאזור כולו ובהמשך שורפים אותה. מדובר בחומרים המזיקים לסביבה.

ח"כ השכל אמרה לאחר שראתה את המפגעים, "המצב היום ביהודה ושומרון בו רשויות אינן יכולות לקנוס על עבירות איכות הסביבה אינו מקובל, אני פועלת יחד עם גורמים נוספים להביא לשינוי חקיקה ולמתן קנסות ע"י הרשויות כמו בכל רשות אחרת בארץ''.

עוד סיפרה על יוזמה המקודמת על ידה לאחרונה, "כבר שנים מדינות וגופים בינלאומיים מזרימים כספים לרשות הפלסטינית כדי שזו תבנה מתקני טיהור שפכים. מדובר בהרבה כסף שבפועל נעלם ולא משמש למטרתו. אני בשיח עם נציגים מהעולם הפועלים בתחום ומבקשת להעביר את הכסף למדינת ישראל שתדע לקחת אחריות ולבנות פתרונות בצורה יעילה ומהירה".

בהמשך הסיור ביקרו בכפר הנוער ב​​בית חג"י, באתר סוסיא הקדומה ובמפעל עשבי קדם.

ראש המועצה יוחאי דמרי הציג בפני חברת הכנסת את תכניתו לפתרון הסכסוך הערבי-ישראל ואמר כי "בתקופה זו שהכל נראה ללא מוצא אני מביט אחורה וסופר אינספור נסיונות במהלך השנים של פוליטיקאים עם יוזמות כאלו ואחרות. בסופו של יום כולם התחלפו ורק אנחנו היהודים נשארנו והעמקנו שורשים.

"הבנתי ששלום חייב לצמוח מהשטח, לאחר ששכנינו יתפקחו ויבינו שטרור לא משתלם ויתנערו מהגורמים המסיתים, צריך יהיה לתת להם פתרונות לפרנסה, תשתיות, צרכנות, רפואה ועוד, אנחנו כבעלי השטח נצטרך להוביל את זה ואסור יהיה להתעלם מכך, לשם זה ישנה תכנית מפורטת שתעצים את האזור כולו ותתן מענה גם לאוכלוסיה הערבית.

ח"כ השכל סיכמה את הביקור וסיפרה: ''נחשפתי לאזור חדש עם נופים מדהימים, שמעתי את חזונו של יוחאי, אין הרבה ראשי רשויות השואפים למקום כזה. אסייע בזירה הבינלאומית אותה אני מכירה, מטרתי היא להביא לביקורים פה נציגים מהעולם שיראו את האמת בשטח.​

"אפעל לקידום התכניות המרשימות לפיתוח המועצה", הבטיחה השכל, "הקשר של העם היהודי לחבל ארץ היפה הזה חייב להתהדק".