הרצוג: ינון מגל לקח החלטה נכונה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (שני) עם כניסתו לישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת להודעתו של ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) על התפטרותו מהכנסת.

"ינון מגל לקח החלטה נכונה", פתח הרצוג, "היחסים בין נשים לגברים בישראל עברו שינוי משמעותי מאוד בדור האחרון ואנחנו צריכים להתקדם כל העת לעבר שוויון לנשים ולעבר הקפדה על יחסים תקינים, ראויים ומכובדים".

בהמשך הדברים התייחס הרצוג להכרעת הדין במשפט רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר, "מדובר באחת מהפרשות הקשות ביותר בנוגע ליחסי יהודים וערבים בארץ הזאת, שריפת ילד חסר ישע במעשה נקמה נתעב".

"זה מעשה שהוא קודם כל פוגע בעקרונות היהדות, פוגע בעקרונות הדמוקרטיה. אני מאוד מאוד מקווה שהנאשם מספר אחת יורשע באופן מלא ושאי אפשר יהיה להתחמק מכך שהוא עשה את המעשה הזה ביודעין", הוסיף הרצוג.

הרצוג התייחס להחלטת השופטים לדחות את הכרעת הדין בעניינו של הנאשם המרכזי, "אני מבין שבית המשפט נאלץ לעבור את התהליך של בחינת חוות הדעת הפרטית שהוגשה לו ברגע האחרון כדי למצות את התהליך. אבל אני אומר כאזרח ואני אומר כמנהיג, שזה מעשה כל כך נפשע וכל כך חמור, שאי אפשר לאור העדויות ולאור מה שקרה לפני ואחרי שהפושע המרכזי ינוקה בשל כך שהוא לכאורה במצב של אי שפיות".