יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את ההחלטה של ראש הממשלה לנתק את הקשרים עם האיחוד האירופי.

לדבריו, "הניתוק מהאיחוד האירופי בשל החלטה על סימון מוצרים זו תבוסתנות. זה כאילו יגידו לצה"ל שאם יורים באיזה מקום אז הוא לא צריך להגיע לשם כדי שלא ירו עליו. זו זירה, ואנחנו צריכים להתייחס אליה כאל זירה ולהתנהל בתוכה כאל זירה, כי מה שקובע כרגע זה שהשאירו את הזירה לפלסטינים ולחבורה המתועבת של ה BDS במקום שנהיה שם יום יום ושעה שעה ונילחם".

לפיד תקף את ראש הממשלה על אמירתו לפיה "אין לו זמן" להיפגש עם שרי חוץ שפונים אליו, "אתמול בישיבת הממשלה ראש הממשלה אמר בגאווה שאין לו זמן לענות לכל שרי החוץ שמתקשרים אליו והוא לא יכול ולא מספיק לדבר איתם. אם בחרת להיות שר החוץ, אתה צריך לעשות לזה זמן, זאת העבודה שלך, ואתה צריך לעבוד בה יום יום ושעה שעה, כי מה קורה? מגיעים אליי".

"בשבועות האחרונים ישבתי עם שר החוץ האיטלקי, הצרפתי, הנורבגי, ושר החוץ ההונגרי ועשיתי את העבודה שלך כי אתה אין לך זמן אליה", תקף לפיד. "ככה לא מנהלים מדיניות חוץ. מדיניות חוץ היא חלק מתפיסת הביטחון הלאומית".

לפיד התייחס בדבריו גם למשפט המתנהל נגד רוצחי הנער אבו חדיר, "בית המשפט דחה שוב את גזר הדין של רוצחי אבו חדיר. אין נושא שבו אנחנו לא נגן בחירוף נפש על בית המשפט ועל שלטון החוק, בפני כל דבר. אבל על זה קשה מאוד להגן , על הדחיות הבלתי מסתיימות האלה".

לדבריו, "זה לא משפט מסובך, אנחנו יודעים מי הרוצחים. יהודים לא רוצחים ילדים חפים מפשע. זה לא משהו שצריך לטייל סביבו. יהודים לא רוצחים ילדים חפים מפשע. האנשים האלה צריכים לשבת בכלא עד יומם האחרון ואתם יודעים מה אם צריך, צריך להרוס את הבתים של המשפחות שלהם, וצריך למצוא את הרוצחים של עלי דאוובשה ז"ל ושל משפחתו בכפר דומא ולהכניס גם אותם לכלא עד יומם האחרון. הזהות המוסרית שלנו עומדת למבחן".