טוען לאפליה. ח"כ דני עטר
טוען לאפליה. ח"כ דני עטרצילום: דוברות הכנסת

מסממני חילופי הגברי בהנהלת הקרן קיימת לישראל: קק"ל החליטה להשהות הקמת פארק לזכרו של הרבי מליובאויטש שאמור היה לקום בכפר חב"ד בעלות של שישה מיליון שקלים.

על פי הדיווח ב'גלובס', בקק"ל הבהירו כי עם כניסתו של היו"ר דני עטר החדש הוחלט להשעות את כל הפרויקטים שעדיין לא החל בהם שלב הביצוע.    

"יו"ר קק"ל דני עטר הורה עם כניסתו לתפקיד להפסיק לאלתר את כל הפרויקטים שעליהם חתומה קק"ל וטרם החלו בשלב הביצוע, על מנת לקבוע אמות מידה ברורות לפעילות קק"ל בתחום זה. לאחר גיבוש אמות המידה תמשיך קק"ל לקדם אך ורק פרויקטים שיעמדו בהן באופן מלא", נמסר מהקרן קיימת לישראל.

נזכיר כי לפני חודשים אחדים פורסם מכרז על ידי קק"ל לפיתוח פארק לזכרו של הרבי מחב"ד. המימון אמור היה להתקבל מקק"ל ומהמועצה האזורית עמק לוד. 

מי שתקף את יוזמת הקמת הפארק הוא יו"ר עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון אורי רגב, ששיגר בשעתו מכתב חריף ליו"ר קק"ל דאז אפי שטנצלר בטענה כי מדובר בבזבוז כספי ציבור.

"לתומי סברתי כי קק"ל היא זרוע של התנועה הציונית, ועוסקת בפעילות שיש בה כדי לקדם את תפיסת העולם הציונית, וכי שיקול זה מנחה את עבודתה... גם פרשנות גמישה ונדיבה לתפיסת עולם זו תתקשה לכלול בה את חב"ד, אשר מקפידה כי כל מוסדותיה יישאו אך ורק את השם 'ארץ ישראל' ולא, חס וחלילה, 'מדינת ישראל'".

"אשמח לשמוע, למשל, כי פיתוח 'בית הרבי' כרוך בהסכם בין קק"ל לבין כפר חב"ד במסגרתו יוצב בחזית הבניין שלט בולט ובו מגילת העצמאות, אך חוששני שכאשר באה קק"ל להשקיע בחב"ד היא אינה פועלת כחיל החזית ל'הסברה וחינוך ציוני-ישראלי', ובית הרב בכפר חב"ד אינו עתיד להוות מרכז להפצת הסברה ציונית ופרסומים של התנועה הציונית".