ריבלין במפגש. היום
ריבלין במפגש. היוםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (שלישי) במשכנו כ-200 צעירים גרמנים אשר הגיעו לישראל לראשונה במסגרת פרויקט ייחודי של משרד החוץ, לציון יובל לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה.

במסגרת הפרויקט מבקרים בישראל צעירים שזוהו על ידי נציגויות ישראל בגרמניה כמעצבי דעת קהל וכמנהיגי העתיד של גרמניה, איש איש בתחומו. מטרת הפרויקט להציג בפני הצעירים את ישראל באופן בלתי אמצעי, ולהעמיק את הקשר שלהם למדינה והיכרותם איתה.

נשיא המדינה בירך את הצעירים וציין כי עתיד שיתוף הפעולה בין המדינות תלוי במפגשים וביקורים דוגמת הביקור שלהם, "שני העמים והאומות התגברו על קשיים רבים בעבר ויצרו שיתופי פעולה יוצאי דופן בהווה. אנו חייבים להמשיך בדרך זו גם בעתיד. אך בכדי להכיר באמת, להבין ולהתחבר, עלינו להיפגש פנים מול פנים. זו הסיבה בגינה אני מאוד שמח לארח אתכם כאן, במסגרת פרויקט זה".

ריבלין הדגיש את האתגרים עימם מתמודדות המדינות, וחשיבות העמידה המשותפת מול אתגרים אלו, "האתגרים שניצבים בפנינו היום אינם פשוטים, נוכל להם רק אם נעמוד איתנים יחד, עם הערכים המשותפים לנו: חירות, שלטון החוק, דמוקרטיה ושוויון. זו הדרך היחידה בה נוכל להבטיח עתיד טוב יותר לנו ולילדינו. עיצוב והנהגת העתיד בידיכם".

לאחר דבריו נשאל הנשיא על הדמיון והשוני בין גרמניה של העבר וזו של היום, והשיב כי בצעירותו, בהיותו סטודנט סבר שאי אפשר לגשר על הפער בין ישראל וגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה, ושמוקדם מדי ובלתי אפשרי לשכוח את שקרה. עם השנים וההכרות עם העם הגרמני אשר לקח אחריות על שקרה, נוצר שיתוף פעולה המבוסס על רעיונות וערכים משותפים אשר אפשרו את השותפות בין המדינות.

"לאחר שנבנה בינינו אמון, למדנו לכבד כל צד את האחר, לסמוך זה על זה ולשתף פעולה", ציין ריבלין והדגיש, "כיום, ניתן לשבח את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים רבים ואין ספק כי גרמניה היא אחת מידידותינו הטובות ביותר. כאשר מדברים על אנטישמיות בעולם כיום, אני יודע שגרמניה היא אומה שנשמרת באופן יוצא דופן מגילויי גזענות ואנטישמיות".