עונש מוות זה מוסרי? רוזין
עונש מוות זה מוסרי? רוזיןפלאש 90

מליאת הכנסת דנה היום (רביעי) בשאילתה שהגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שטוענת כי ישנה הדרת נשים מטקס הדלקת הנרות הממלכתי בכותל שייערך בחנוכה הקרוב.

ח"כ רוזין סיפרה, "לאחר שנודע לי כי בכוונת רב-הכותל למנוע השתתפותן של נשים בטקס הדלקת הנרות בכותל-המערבי, פניתי אליו בבקשה לאפשר עריכת טקס מקביל בעזרת-הנשים.

''הרב כינה בקשה זו 'פרובוקציה' וטרם השיב עליה. מה שמציע רב הכותל זה שהנשים יצפו בטקס מהמרפסת, זה שקול להשלכת הנשים לחלק האחורי של האוטובוס", טענה חברת הכנסת ממרצ.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב: ''הציבור החרדי לא משתתף באותם אירועים של הדלקת הנרות כי הם לא מתאימים לצביון שלו, ולמרות שהם נמצאים בזמן הזה בכותל הם שומרים על איפוק. למה המדינה נוהגת ברפיסות אל מול קבוצה כל כך קטנה ביחס למיליונים שמבקרים בכותל?".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הצטרפה גם היא למבקרים, ''יש לנו טקס מרכזי ממלכתי ולא ייתכן שנשים לא תהינה שותפות, לא בהיבט הציבורי, לא בהיבט הממלכתי ולא בהיבט ההלכתי. אין פה סוגיה הלכתית הרי נשים מורשות בהדלקת הנר ומוציאות ידי חובה גם גברים. טקסים ממלכתיים עושים נשים וגברים ביחד''.

שר התיירות יריב לוין השיב מטעם הממשלה, ''אם באמת עומדים על הרגליים האחוריות באופן דווקני למען חופש הפולחן, זו עמדה לגיטימית אבל אז היא צריכה להיות עקבית ואז הייתי מצפה לראות ח"כ רוזין עומדת בראש המחנה שדורש לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, אבל שם את מגלה עמדה הרבה יותר קרובה לאחריות הממלכתית של רב הכותל, לכן אני מתקשה להתרשם מהטיעונים הלוהטים על הפגיעה בחופש הפולחן''.