הרב יצחק גינצבורג
הרב יצחק גינצבורגצילום: פלאש 90

בעקבות כוונת פעילי שמאל להפגין הערב (רביעי) מול היכל התרבות בתל אביב, בשעה שתתקיים שם התוועדות לכבוד י"ט כסלו עם הרב יצחק גינזבורג הוציא הרב מכתב מיוחד אשר יחולק למפגינים.

הרב יבקש לגשר על הפערים ולהזמין אותם להיכנס להתוועדות. "כולנו רוצים שלום. אני מאמין שכיהודים יש לנו שליחות לאחד את כל באי עולם תחת דגל שלום האמת, האמונה בא-ל אחד: כי אז אהפך אל עמים שפה ברורה לקרֹא כֻלם בשם ה' לעבדו שכם אחד. נושא זה הודגש במיוחד בשיעורים שאני מוסר בשנה האחרונה", פתח הרב את המכתב.

הוא מציין כי שלום עם שכנינו לא יגיע לפני שיהיה שלום בינינו, "את ערכי ההקשבה, הכרת האחר והדו-שיח עלינו ליישם קודם כל בתוכנו. אני יודע שדברים מסוימים שאמרתי לא הובנו או שהוצאו מהקשרם. אי-הבנות אלו נובעות מפערים ב'שפות' הפנימיות שאנו משתמשים בהן – הנחות היסוד, ההקשרים והמונחים הבסיסיים המנחים אותנו".

"אני מאמין באמונה שלמה שאם נגשר על הפערים האלו נוכל להבין אחד את השני טוב יותר, ובעזרת ה' גם להסכים" – כתב הרב לפעילי השמאל.

הרב גינזבורג קרא למפגינים, "אני מזמין אתכם להכנס להתוועדות שלנו, להאזין לשיעור ולהכיר את תלמידי. אני גם מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולתאם מפגש בו נוכל להכיר ולשוחח, ואז אוכל לענות על שאלותיכם ולהבהיר את עצמי. אני מתגורר במרכז הארץ וביתי פתוח".

בהתוועדות צפויים להשתתף מאות בני אדם, והיא מתקיימת במסגרת אירועי י"ט בכסלו, חג הגאולה של רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד ובעל ספר התניא.