ח''כ מירי רגב
ח''כ מירי רגבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

צוות הבדיקה שמינתה שרת התרבות, מירי רגב, לבדיקת יצירות המוצגות בפסטיבל הנכבה מצא כי אמנם הוצגו "תכנים מלעיזים" אך הם אינם מגיעים לכדי עברה על חוק יסודות התקציב.

רגב ביקשה לבדוק את החשש כי הסרטים המוצגים בפסטיבל הנכבה ("48 מ''מ") אינם עומדים בניגוד לסעיף 3 ב' לחוק יסודות התקציב, הקובע בין היתר כי לא תמומן יצירה המעודדת להסתה, גזענות ותמיכה במאבק מזויין נגד ישראל.

לבקשת השרה, צוות המועצה לביקורת סרטים הגיע בסוף השבוע האחרון לצפות בסרטי פסטיבל הנכבה והעביר חוות דעת לגורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט.

בעקבות ממצאי הבדיקה אמרה השרה, "עם קבלת תלונות על חשד לפגיעה בחוק יסוד התקציב וחשש להסתה ופגיעה במדינת ישראל, פעלתי על פי המתחייב בחוק והוריתי על צוות בדיקה מקצועי לבחינת החשדות. אל לנו, כמדינה דמוקרטית, לעצום עין ולטמון ראשינו בחול, עת מובא לידיעתנו חשד מסוג זה.

"אני מקבלת את המלצותיה של המועצה לביקורת סרטים וגורמי המקצוע במשרד אשר פעלו במהירות וביסודיות כמתבקש מעובדי מדינה הנושאים באחריות לקופה הציבורית", הוסיפה.

בשנה שעברה, נזכיר, רגב פנתה למשרד האוצר כדי לשלול את התקציב מהפסטיבל בלי חוות דעת מקצועית, ללא בחינה מעמיקה של היצירות עצמן וללא הצגת ממצאים.