ח"כ סמוטריץ' לא מתרגש מדו"ח העוני

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לא מתרגש מפרסום דו"ח העוני וסבור כי הנתונים מוגזמים וקו העוני לא משקף את המציאות.

בשיחה עם ערוץ 7 הסביר ח"כ סמוטריץ' כי "אין ספק שממצאי דו"ח העוני אמורים להילמד בצורה מעמיקה ולהיות חלק מתוכניות עבודה שלנו ככנסת וכממשלה כדי לצמצם את העוני בישראל. יחד אם זאת, לא צריך לאבד פרופורציות. אין ספק שעני היום הוא הרבה פחות עני מלפני 20 שנה. הצמיחה במדינת ישראל מתקדמת. אז נכון שעשירים היום יותר עשירים מפעם אבל גם העניים יותר עשירים מבעבר.

"הפער נשמר וכמובן צריך לטפל בו אבל לא צריך להלקות את עצמנו על מה שלא מגיע לנו. אין כאן אף אחד שמת מרעב או מקור ברחובות".

בעניין הנתון בדו"ח העוני לפיו כל ילד אחד משלושה ילדים הוא עני, אומר סמוטריץ', "הנתונים מוגזמים. יש לי 5 ילדים ואני לא חושב ששניים מהם עניים. קו העוני היום לא משקף את המציאות שבה אי אפשר לחיות. מצב הכלכלה יציב, הצמיחה גבוהה וכל שכבות האוכלוסייה נהנות מזה.

"יש כאן לפעמים אמירות פופוליסטיות שנשמעות שרק אוכלוסיה אחת נהנית מפירות הצמיחה, אבל כל האוכלוסיות נהנות".

לדבריו "האוכלוסייה החרדית ענייה היום פחות מבעבר. אני גם מציע לקחת בעירבון מוגבל את הנתונים על האוכלוסייה הערבית ולבדוק כמה מהכנסות מדווחות וכמה לא מדווחות וזה משפיע על הנתונים בדו"ח. בסופו של יום צריך לטפל בדו"ח אבל לקחת בפרופורציה ולזכור שהיום יותר טוב מבעבר. היום כולם יותר עשירים מבעבר".