שחקני מכבי מול קייב במשחק הקודם
שחקני מכבי מול קייב במשחק הקודםצילום: יששכר רואס

אכזבה. כך אפשר כבר לסכם את הופעתה של מכבי תל אביב בשלב הבתים של ליגת האלופות, מפעל הכדורגל הבכיר ביותר באירופה. גם הצהובים יודעים כי מהופעותיהם בליגת האלופות היה אפשר להוציא הרבה יותר. 

כבר בסיומה של העונה שעברה סימנו ראשי הצהובים את שלב הבתים של ליגת האלופות כמטרה. לאחר שלוש אליפויות רצופות בליגה הישראלית הבכירה, במכבי ת"א רצו גם הופעה מכובדת באירופה ורצוי במפעל הבכיר של הכדורגל האירופי.

בתום סיבוב מוקדמות ופלייאוף הצליחו הצהובים להגיע אל שלב הבתים של ליגת האלופות, אך גם זה התרחש ביכולת חלשה ובעיקר בזכות ערן זהבי, כוכבה הגדול של הקבוצה התל אביבית.

אם כבר זהבי, נראה שהתלות המוגזמת בו, והפיכתו לחלוץ הקבוצה במקום מיקומו המקורי על המגרש, היא שהייתה לרעת הצהובים התל אביבים, וכשוהא בכושר רע לא באמת היה לצהובים סיכוי לעשות משהו במפעל הבכיר. 

צריך להודות על האמת, הצהובים לא קיבלו הגרלה בלתי סבירה וקשה במיוחד כשהיריבה הבכירה צ'לסי האנגלית, נמצאת בתקופה רעה מאוד מבחינתה, והערב היא עשויה להיות מודחת מליגת האלופות. פורטו ודינמו קייב יריבות בינוניות גם הם, אך מול חולשתם של הצהובים, כל שלוש הקבוצות הללו סיימו עם ניצחונות גדולים את משחקיהן מול האלופה מישראל.

הערב יגיע מסעם של הצהובים בליגת האלופות אל סיומו כשאלה יתארחו בקייב שבאוקראינה מול דינמו המקומית, במשחק שיהיה ללא קהל, בשל עונש אותו ספגה הקבוצה המארחת מקייב. נראה שאין דבר יותר מדוייק מלסיים כך את מסעם של הצהובים במפעל הבכיר, מסע שעוד עשוי להתברר ככזה שהזיק לקבוצה יותר מאשר הועיל לה. 

האם דווקא במשחק בו לאוקראינים יש מה להפסיד בו, הצהובים יצליחו לנצח ולכסות על הופעותיהם בשלב הבתים של הליגה הבכירה? אל תבנו על זה.