כתב ערוץ 7 אלירן אהרון ביקש הבוקר (ראשון) לראיין לאתר ערוץ 7 את הפרופ' יוסי זעירא מהאוניברסיטה העברית בירושלים על מינויו של פרופ' אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

הפרופ' זעירא התקשה תחילה להבין מה זה ערוץ 7 ואז נזכר לפתע כי מדובר "בערוץ הביטוי של המתנחלים" הפועל כהגדרתו "מהשטחים הכבושים".

הפרופ' המלומד הודיע מיד כי אינו יכול להתראיין לא בגלל שאין לו מה לומר על אבי שמחון אלא בגלל שמדובר בערוץ המתנחלים והוא אינו יכול להופיע בכלי ביטוי של מתנחלים, כלשונו. "אני לא רוצה להתראיין אצלכם, בפירוש כן".

הפרופ' מחרים את "ערוץ ההתנחלויות"

נציין כאן כי בשנתיים האחרונות נלחמים ראשי המוסדות להשכלה גבוהה בישראל בניסיונות מצד גורמים אנטישמים בעולם להטיל חרם אקדמי על ישראל. 

כך למשל בקיץ האחרון במהלך דיון בכנסת אמרו ראשי האוניברסיטאות והחוקרים כי הבעיה אינה חרם גלוי על ישראל אלא חרם סמוי. "כל אחד מאיתנו נתקל במהלך עבודתו בקולגות שמגיבים בצורות מגוונות כלפי מדינת ישראל – חלקם ישתפו איתי פעולה מבחינה מחקרית אך לא יגיעו לביקור או לכנסים בישראל", אמר פרופ' דן אורון מהאקדמיה הלאומית למדעים. 

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, אמר בדיון "בינתיים אוניברסיטאות לא מחרימות וגדולי החוקרים נמצאים פה בזירה, אך יש תופעה של חרם רדום. אני מצפה מהגורמים שיושבים כאן להקצות תקציבים ולהביא את החוקרים הבינלאומיים והסטודנטים מחו"ל לבקר בישראל ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם האקדמיות בעולם".