ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן, לע"מ

אשת התקשורת והסופרת עירית לינור תקפה היום (ראשון) את נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות השתתפותו בכנס "הארץ" בארצות הברית והדלקת הנרות המשותפת של ריבלין עם הנשיא ברק אובמה ובהשתתפות רבנית רפורמית.

לינור אמרה בתכניתה "המילה האחרונה" בגלי צה''ל כי ריבלין "צריך להדיר את עצמו מבית הנשיא, ממיקרופונים ומדף הפייסבוק. הדלקת הנרות שההוא עשה בבית הלבן היתה שערוריה של חנפנות, פרשנות של סיפור המכבים שנלחמו על חופש דת וקבלת האחר וחיבוק דובונים.

"תגיד לי, באמת? זה היה הסיפור של חנוכה?", שאלה לינור ומתחה ביקורת על הנשיא ש"משכתב את חנוכה כדי למצוא חן בעיני הנשיא אובמה ובעיני רבה רפורמית שחברה בארגונים של ה-BDS שמברכת על הנרות באינשאללה כי זה גם חג יודו-מוסלמי.

"אינשאללה בחנוכה?", הוסיפה לינור, ''זה היה פשוט... נגעלתי''. בנוגע להשתתפות ריבלין בכנס של עיתון הארץ יחד עם נציג מארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', אמרה לינור: "טליה ששון תהיה שם, זה מה שנקרא כנס שמאל ומקומו של ריבלין שם.

"שינחה את הפאנלים שם. מדובר בנשיא שהולך ומלכלך עלינו בחו"ל באנגלית וממציא חנוכה חדש בשביל שאובמה יחייך אליו. באמת ביזיון", דברי לינור.

מבית הנשיא נמסר בתגובה לדבריה של עירית לינור: "בית הנשיא ישמח להזמין את עירית לינור לשיח על החג ועל פרשנויות שונות לסיפור המכבים ומאחל לה חג אורים שמח".