הרב אורי שרקי
הרב אורי שרקיצילום: יוני קמפינסקי

המצב הכואב של הפיגועים הבלתי נגמרים ואוזלת ידה של הממשלה נדון השבוע בתכניתם של אבי ברמן והרב שמואל אליהו ברדיו "גלי ישראל".

הרב אליהו העלה את הרב אורי שרקי לשידור ושאל אותו, "האם בימינו צריכים לשמוח, למרות כל הדקירות והפיגועים שיש היום? למרות עצורי דומא? אז איך אפשר בכלל לומר תודה, להגיד הלל על מדינת ישראל?".

הרב שרקי לא התרגש והשיב במתינות: "אני לא מבין איך מדובר פה בכלל בשאלה של אמונה, הרי להיות שמח - זו האסטרטגיה היותר נכונה של המלחמה; אדם שאיננו שמח, איננו יכול להתקדם!", אמר הרב שרקי.

"לא חכמה להודות לקב"ה על נס גלוי, החכמה היא לא לכפור בטובתו דווקא כשיש פיגועים. בסך הכל המאורעות, עם כל קושיים, אינם בסדר גודל של קטסטרופה, כי אם דבר שמצער. אבל תמיד צריך לזכור, שאלו שנפלו על הגנת ישראל זה לא עולה על השיעור של יום אחד ממה ששרפו באושוויץ. לכן אני חושב ששמחה היא האסטרטגיה הנכונה".

"מערכות השלטון אמנם משותקות ומדינת ישראל איננה מוצאת את דרכה", הוסיף הרב. "אך אנרגיות שליליות לא יעזרו פה. אמרתי גם אחרי שהבן שלי נהרג, שתמיד יש החלטה לעצור את הטרור; אין החלטה להילחם בטרור".

20151217170619.mp3

הרב שמואל אליהו סיפר לרב שרקי, שבשבת האחרונה שהה בחברון והמשפט שרווח שם בקרב המפקדים והציבור, היה: "ומה הלאה"?

"צריך לאכוף את הריבונות, הרי ארץ ישראל היא שלנו ואנו צריכים להתיישב בה, לכבוש אותה", ענה הרב שרקי. "אחר כך צריך לפתור את שאלת הנכרי אשר בתוכנו".

"הפתרון לבעיה כבר נמצא", הוא המשיך. "אירופה מתאסלמת וברור שהעתיד של האוכלוסייה העוינת הוא שם, ולא אצלנו. יש להם אחים בכל מדינות ערב, ובסה"כ הם ישמחו לקבל אותם לגן-העדן המזרח תיכוני הזה. יהיה להם שם הרבה יותר טוב. אינני יודע אם יש מישהו אחראי במדינה שלא חושב כך", הוסיף הרב שרקי.

שני הרבנים דיברו על האופציה הקיימת גם בתוך התורה עצמה עבור הערבים, שיהיו במעמד של "גר תושב" בארץ ישראל.

"יש הרבה ערבים שרוצים לקבל את החסות של מדינת ישראל עליהם", אמר הרב שרקי. "בספר בראשית כתוב על הגר, אמו של ישמעאל: "שובי אל גבירתך". כלומר ברגע שהאיסלם יכיר את עצמו בתור מה שהוא באמת, בכך שהוא דת-בת של היהדות, ולא ינסה להחליף אותה, יהיה הרבה מה לדבר. אני חושב שהיום הלבבות קרובים להיות מוכשרים לדבר הזה. זה אמנם לא פשוט אך נראה שיש על מה לדבר".