יו"ר יש עתיד במסיבת העיתונאים

קצינים ולוחמים עם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, קיימו היום (א) מסיבת עיתונאים משותפת בא הודיעו כי ימשיכו לפעול נגד הפעילות של ארגון "שוברים שתיקה" שמכפיש את חיילי צה"ל ומפקדיו ברחבי העולם.

במהלך מסיבת העיתונאים הודיע יו"ר מפגלת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד כי יחל בתהליך חקיקה שמטרתה למנוע מארגוני BDS לממן עמותות במדינת ישראל שעוזרות להכפיש את מדינת ישראל.

יותר מ-600 קצינים ולוחמים, מ"פים ומג"דים התגייסו בימים האחרונים למאבק נגד פעילותו של ארגון "שוברים שתיקה" שמכפיש את חיילי צה"ל ומדינת ישראל בחו"ל. מכתב הקצינים והלוחמים, עליו חתמו עד כה למעלה מ-60 חברי כנסת בקריאה להפסיק את שיתוף הפעולה עם ארגון שוברים שתיקה הולך ותופס תאוצה ובכל יום מצטרפים עוד ועוד אנשים לקריאה להפסיק את הפעילות של שוברים שתיקה נגד חיילי צה"ל בחו"ל.

לפיד אמר הבוקר במסיבת העיתונאים "אני עומד כאן מוקף בנציגיהם של 600 קצינים ולוחמים של צה"ל, טובי בנינו, מתוכם מ"פים ומג"דים שמייצגים את מה שצה"ל מייצג ערכים ומנהיגות. הם עומדים פה בשביל להגן על הערכים האלה. צה"ל מגן על הערכים האלה. ביקורת בונה אותנו כחברה, אבל יש הבדל מהותי בין ביקורת להכפשה בחול של קציני וחייל צה"ל. זה לא ביקורת אלא כירסום תחת יסודות המדינה. ארגונים כמו שוברים שתיקה חצו את הגבול האדום בין ביקורת ולחתרנות.

אנחנו נוביל הליך חקיקה שמטרתו למנוע מארגוני BDS לממן עמותות במדינת ישראל שעוזרות להכפיש את מדינת ישראל".

מ"פ במילואים עמית דרי, ממובילי המאבק אמר "מי אתם שוברים שתיקה שתייצגו אותנו לוחמי צה"ל ותגידו שזרקנו אתה קוד האתי מהחלון? שוברים שתיקה הולכים ומספרים עלינו עלילות דם מארה"ב וכל יבשת אירופה. הם מוסרים שצה"ל פוגע במכוון באזרחים. מותר לבקר אבל אסור לשקר. ארגון שוברים שתיקה לא לגיטימי כיום. אנחנו קצינים ולוחמים נמצאים מעל הפוליטיקה ואנחנו לא ננוח וזו החובה שלנו עד שהארגון שוברים שתיקה יפסיק את המתקפה עלינו".

עמית סיפר את סיפורו האישי כמפקד, "במבצע עופרת יצוקה אני וחברי הטוב רוזנר שהתחתן מעט לפני, לחמנו באזור רווי אוכלוסייה אזרחית. טרם הכניסה האזרחית נעשו שיחות עם תושבי הרצועה, נשלחו כרוזים והופעל נוהל הקש בדלת. הכל כדי למנוע פגיעה מחפים מפשע.. רועי ביחד עם יוני שנמצא כאן איתי הוביל את הפלוגה שלו בין הבתים. רועי קיבל RPG בגופו ונהרג. בבית היו אזרחים ולכן הוא לא הופצץ".

עמית דרי במסיבת העיתונאים
עמית דרי במסיבת העיתונאים

סגן אלוף במילואים מוניר מאדי הוסיף "טוהר הנשק ואמינות הם ערכי יסוד בסיסיים שדורות רבים של מפקדים וחיילים התחנכו על פיהם. היה נכון שאת הביקורת יפנו לגורמים המוסמכים בצה"ל שהיא מדינת חוק ומדינה דמוקרטית שמעודדת חופש ביטוי והפקת לקחים".

לוחם במילואים וממקימי ארגון "האמת שלי" אביחי שורשן נתן עדות משרותו בצה"ל וסיפר "באחד הבקרים קיבלנו מידע על מספר מבוקשים שאמורים להיפגש בבית קפה בג'נין. זו פעילות שהתכוננו אליה חודשיים. הגענו מספר כוחות מכיוונים שונים וכבר היינו ממש סגורים על הנקודה ואז מגיעה הפקודה לבטל הכול ואתה לא מבין למה אבל מבינים וחוזרים לבסיס. הגיע לשב"כ מידע שבתוך בית הקפה היו אזרחים בלתי מעורבים שלא מעורבים בטרור ולכן ניתנה לנו הפקודה לסגת. יש לי עוד עשרות סיפורים כאלו וכל אחד מאיתנו יכול לכתוב ספר" והוסיף: " שוברים שתיקה חצו כל דבר. התוצרים שהארגון מייצר משמשים כדלק ואנרגיה לארגוני החרם ואפילו ארגוני טרור חמאס כתב אחרי צוק איתן שמספיק לעיין בעדויות של שוברים שתיקה כדי להציג פשעי מלחמה"

רב סרן במילואים מני נוטורה "כאשר פיקדתי ברמאללה הודיעו לנו שיש מבוקש ונכנסים להביא אותו. התארגנו לפעילות ואז גילינו שאם הבית לא מרגישה טוב. מבלי לחשוב פעמיים עליתי מול חבריי בקשר וכוחות הגיעו, תוך כדי סיכון חיים כדי לטפל באישה והבאנו אותה לבית חולים. כל 8 שנות שירותי הצבאי היו מקרים בודדים בהם נתקלתי בהתנהגות לא נאותה. אותם אנשים טופלו ונכנסו לכלא. לעומת זאת נתקלתי בעשרות רבות של סיפורים שבהם קרה ההיפך ובשם שמירה על אוכלוסייה סיכנו את כוחותינו. זה הצבא שאני מכיר. צבא ששומר על הקוד האתי שלו ושומר שחייליו לא יפגעו. זה הצבא שלנו הכי מוסרי בעולם ולא שוברים שתיקה ושום ארגון לא יכול לסלף את זה."

מנכל״ת שוברים שתיקה, יולי נובק, מסרה בתגובה לדברי לפיד, "יאיר לפיד הצטרף לממשלת הימין הקיצוני ולקמפיין הזוועה שנועד להסיט את הדיון ממציאות הפיגועים המדממת שכולנו חווים בימים אלה. מתוך אינטרסים פוליטים צרים וזולים הוא שם כוונת על גבם של לוחמים שכבר סיכנו את חייהם בשירותם הצבאי למען המדינה ונמצאים עכשיו שוב תחת איום. הוא שוב בוחר לשקר ולדקלם דף מסרים שנכתב על ידי יועץ התקשורת של בנט, הוא הרי יודע שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא ידבק. אנחנו לא נשתוק, זאת חובתנו הפטריוטית להמשיך ולשבור שתיקה".