לברון. בקרוב מול האלופה
לברון. בקרוב מול האלופהצילום: רויטרס

בפעם הראשונה העונה, ובפעם הראשונה מזה זמן רב, נהנה הלילה (בין ראשון לשני) דייויד בלאט, מאמנה הישראלי של קבוצת הכדורסל קליבלנד קאבלירס מליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם, מסגל מלא וכשיר ובעיקר מכך ששלושת שחקניו הטובים נמנים על סגל השחקנים למשחק. 

למרות חולשת היריבה שממול, פילדלפיה החלשה, בלאט החליט כבר מהפתיחה לפתוח עם ההרכב החזק ביותר שלו כשכלל לראשונה מזה חצי שנה את קיירי אירווינג, רכזה של קליבלנד ששב מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה. יחד עם לברון ג'יימס, קווין לאב, ג'יי-אר סמית' ומוזגוב, לאורחת מפילדלפיה לא היה סיכוי. 

אמנם את הרבע הראשון סיימו שחקניו של בלאט בפיגור קל, 25:21 לזכות האורחים, אך החל מהרבע השני השתלטו הקאבס על המשחק כשאירווינג שב לפרקט לאחר מנוחה ארוכה וחגג סוף סוף נקודות ראשונות אחרי שלוש דקות, שקבעו יתרון 26:29. לברון הגדיל את היתרון ודבלדובה היה שם בכדי לנעוץ את המסמר האחרון בדרך ל-38:55 בהפסקה. 

סגנית האלופה פתחה את המחצית השניה כמו שסיימה את הראשונה והגדילה את ההפרש לכדי 22 נקודות, 40:62. אירווינג המשיך להרגיש בנוח על אף שלפרקים היה נראה חלוד מעט, ולברון שוב היה מעל כולם, גם באוויר כשעשה דאנק גדול שקבע יתרון 29, 46:75.

אל הרבע האחרון עלתה קליבלנד כשהיא מובילה ב-28 הפרש, ולפילדפיה נותר רק לנסות ולצמק את התוצאה, אך לאור יכולתה ברור היה שהיא לא מסוגלת לכך. בסיום, 86:108 לזכות בלאט שסופר ניצחון חמישי ברציפות, במשחק החזרה של אירווינג אל המגרשים.

לברון ג'יימס סיים עם 23 נקודות (10 מ-17 מהשדה), 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות ב-25 דקות, קווין לאב הוסיף 10 ב-22 דקות, וקיירי אירווינג סיים את הקאמבק שלו עם 12 נקודות (5 מ-12 מהשדה), 4 אסיסטים ו-2 חטיפות ב-17 דקות.

האתגר הבא של בלאט ושחקניו: לאחר משחקם מול ניו יורק, יצאו אלה לארבעה משחקי חוץ רצופים. הראשון שבהם - משחק מול האלופה והקבוצה הטובה ביותר בליגה נכון לעכשיו, באולמה הביתי, גולדן סטייט. האם קליבלנד תנקום בהצלחה באלופה?