ריבלין וראמה
ריבלין וראמהצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר (שני) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, המבקר בישראל בלוויית שר החוץ ושר התעשייה והאנרגיה של אלבניה.

נשיא המדינה ברך את ראש הממשלה ראמה ומשלחתו על ביקורם, "כבוד עבורי לארח אותך ואת משלחתך", אמר ריבלין. ''אנו מעריכים מאוד את הרגשות החמים בין שני עמינו ושתי ממשלותינו. עומדות בפנינו הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה. אנו מתמודדים מול אתגרים דומים אך אנו גם צופים אל העתיד וביכולתנו  לעשות רבות יחד בתחומים רבים ושונים, בהם המים והחקלאות, וכן הביטחון והכלכלה".

ראש ממשלת אלבניה ציין כי זהו ביקורו הראשון והוא שמח על ההזדמנות לבקר בישראל, "להיותי כאן, כראש ממשלת אלבניה, יש משמעות רבה עבורי, אני גאה בהיסטוריה שלנו ובמאמץ להצלת יהודי ארצנו במהלך מלחמת העולם השנייה ואני מאמין כי אנו צריכים לספר סיפור זה, שחלקים רבים בו עדיין לא התגלו כמו חלקן של משפחות מוסלמיות רבות שהצילו יהודים".

ראמה הוסיף כי "בשנה הבאה נציין 25 שנים ליחסים הדיפלומטים בין המדינות ואנו מצפים לשתף פעולה פורה בתחומים עסקיים ופיתוחים כלכליים". הוא התייחס לאיום הטרור והפונדמנטליזם האיסלמי, "אנו חיים בזמנים טובים למדינותינו בבלקן, במונחים של שיתוף פעולה וברוח היחסים, אך כולנו עדיין פגיעים עקב האיום של האיסלם הקיצוני."

ריבלין הדגיש כי "לישראל אין שום מלחמה עם האיסלם, אנו נלחמים נגד הפונדמנטליזם". בתום הפגישה, הזמין ראש הממשלה ראמה את הנשיא לביקור באלבניה.