יהודה עציון. מקווה לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית
יהודה עציון. מקווה לשינוי הסטטוס קוו בהר הביתפלאש 90

יהודה עציון, שנעצר ושוחרר היום (שלישי) לאחר שבמהלך עלייה להר הבית לרגל עשרה בטבת נטען שהניף את ידיו כלפי השמיים, מכחיש את הדברים.

לדבריו לא היו דברים מעולם, "רציתי להציג את כפות ידי כלפי מעלה, לא הנפתי אותם, וזה כנראה הרגיז את אנשי הוואקף שהעבירו את זה לשוטרים. והואשמתי בהתנהגות שעלולה להפר את הסדר ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, דחיתי את האשמות".

עציון יגיע ביום חמישי לבית המשפט, לאחר  שסרב לחתום על צו הרחקה מהר הבית, "במשטרה רצו היום שאחתום על צו הרחקה מההר, סרבתי לחתום, כי זה כמו הודאה, ולכן ביום חמישי אני אתייצב בפני שופט ואני מקווה שכל העניין יתבטל".

צו הרחקה קודם מהר הבית פג רק לפני חודש, "הייתי מנוע במשך כמה שנים מלעלות להר, לפני כחודש זומנתי למפקד הר הבית שרצה להחתים אותי על הנייר הידוע לשמצה שאוסר להתפלל, לא חתמתי, אבל אמרתי שאני מוכן לקבל את חוקי המדינה. המפקד קרע את הנייר ואמר לי שהוא סומך על המילה שלי והתיר לי לעלות להר הבית. גם היום כמו בביקור הקודם שלי בחנוכה באמת לא התפללתי, רק הצגתי את ידי, לא היתה שום בעיה בפעם הקודמת, אני לא יודע מה קרה היום".

"בכל מקרה אני מכבד את חוקי המדינה שאסור להתפלל בהר הבית, למרות שלדעתי מדובר בהוראה מבישה, נקווה שהמצור שהתחיל בעשרה בטבת יסתיים היום".