יאיר לפיד ויהודה משי זהב
יאיר לפיד ויהודה משי זהבצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ביקר היום (רביעי) במטה המרכזי של ארגון זק"א בירושלים.

לפיד נפגש עם יו"ר הארגון יהודה משי זהב ועם המתנדבים והודה להם על פעילותם המסורה והחשובה על רקע גל הטרור הערבי.

משי זהב הציג ללפיד את הפעילות שהם מבצעים בשטח ושוחח עימו על האתגרים איתם הם מתמודדים בתקופה זו. יו''ר זק''א העניק ללפיד אות הוקרה עם תפילת שלום המדינה. לפיד הבטיח כי יסייע לארגון ויהיה כתובת לכל צורך העולה מהשטח.

"זמן רב אני רוצה לבוא הנה בעיקר כדי להביע את תודתי על פועלכם", אמר לפיד. הביטוי 'עבודת קודש' מייצג את מה שאתם עושים. הידיעה שכל אזרחי ישראלי לעולם, חס וחלילה במותו, לא יופקר ולא יישכח אלא יהיה מי שיבוא אליו ואל משפחתו היא הידיעה שמחזיקה את כולם".

לפיד התייחס גם לתפקידו של זק"א כגוף מאחד של העם היהודי, כלשונו. "אתם המודל לחיים משותפים וככה צריך לנהל את המדינה. חיים משותפים זה שכל אחד עושה כל מה שהוא יכול בשביל השני, זה שאני מחויב אלייך ואתה מחויב אלי ואני רוצה לעזור לך, ואתה רוצה לעזור לי. אם הייתי עם כובע הייתי מוריד את כובעי בפניכם. זה מאוד מרגש להיות כאן".

יו"ר 'יש עתיד' התייחס בדבריו גם לגל הטרור הנוכחי, "אינתיפאדת הסכינים הזאת לא הולכת לשום מקום והציבור הישראלי יצטרך להוכיח יכולת עמידה איתנה. אתם חלק מיכולת העמידה הזאת אל מול הרצון של אויבנו להרוג אותנו".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב אמר כי "המפגש הזה חשוב מאד, שיאיר יפגוש את מתנדבי זק"א הרצים למקומות שמטבע הדברים אנשים בורחים משם, נושאים בנטל יומיומי ותורמים מזמנם ומכוחם מעל למשוער למען הכלל והפרט, ללא הבדל דת גזע ולאום, שישמע בכלי ראשון עם מה הם מתמודדים, כמה הם עושים ותורמים, והכל מתוך שליחות של אמונה וערבות למען הזולת".

"לזק"א יש שתי משמעויות", הוסיף משי זהב, ''אחת של זיהוי קורבנות אסון, וזה מה שאנחנו מתעסקים איתו עם אלפי המתנדבים שלנו, בכל העולם ובישראל. אני מצאתי עוד כובע לזק"א – 'זה קירוב אחים' . זק"א הוא גוף שמחבר ומקשר בין יהודים, והערך המוסף הוא לא פחות חשוב מהעבודה עצמה - קירוב לבבות וקירוב אחים. יש לנו בזק"א אלפי מתנדבים מהשירות הלאומי והאזרחי שהיו בתקופות שונות חלק מהארגון ואנחנו גאים על כך"

מתנדבי זק"א הציגו בפני ח"כ לפיד את חלקם בנשיאה בנטל. כ-12 מתנדבים בזק"א מכל התחומים שלוקחים חלק בעבודה השוטפת והאינטנסיבית על רקע גל הטרור הצטרפו לפגישה.

המתנדבים סיפרו ללפיד על תחושת השליחות שהם חווים בעבודתם, "להציל חיים ולהגיע למקומות שאף אחד לא יכול להגיע אליהם במהירות ובמיידיות האפשרית זו תחושת שליחות אדירה. זה סיפוק לחזור הביתה ולדעת שהצלחת לעזור לאדם, כל אדם באשר הוא".

צילום: דוברות