זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עלה לשניים מספר ההרוגים בפיגוע שהתרחש בצהריים (רביעי) סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים. 

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר הערב עופר בן ארי הי"ד, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים.

אחרי שעות ארוכות בהן נאבקו על חייו, נאלצו הרופאים בהדסה עין כרם לקבוע את מותו של פצוע נוסף - ראובן בירמכר, בן 45. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים.

בפיגוע הדקירה נפצע עוד אדם אחד באורח קשה. הוא פונה לבתי החולים שערי צדק ומצבו התייצב לאחר ניתוח ממושך. שני המחבלים נורו בידי לוחמות של משמר הגבול.

מחקירה ראשונית הכוללת עדויות של שוטרים ועדי ראייה עולה כי אחד המחבלים ניסה, גם לאחר הירי של לוחמות מג"ב, לקום והשתולל באופן מאיים כשהוא עדיין אוחז בסכין. אזרח שהגיע עם מוט פעל על מנת לסייע בנטרול האיום מצד המחבל וחבט בידו במטרה לשחרר ממנה את הסכין והאיום, בצד שוטר שהמשיך במאבק לנטרולו עד להשתלטות מלאה עליו. 

מהמשטרה נמסר כי האזרח נשאר בזירה ונגבתה עדותו. "חקירת האירוע תימשך עד לקבלת תמונה מלאה של כל אשר התרחש בזירת הפיגוע", אומרים במשטרה.     

שתי הלוחמות שחזרו מוקדם יותר את שאירע, "ראינו לפחות שלושה אנשים, שמתחילים לרוץ לכיוון כיכר צה"ל לכיוון שער יפו ממש בריצה מטורפת, מבינים שקרה שם משהו".

"ישר רצנו אליהם לראות מה קורה, וראינו שניים על אחד", הוסיפו השתיים. "ראינו את שני המחבלים דוקרים אזרח והבנו שיש לנו שניות אחדות לפעול לפני שימשיכו בפיגוע הרצחני...ביצענו ירי לעבר המחבלים עד שנפלו ארצה".

שני המחבלים, שאחד מהם נהרג בזירה ומותו של השני נקבע בבית החולים הדסה עין כרם, הם: ענאן מוחמד אבו חבסה ועיסא יאסין עסאף, שניהם ממחנה הפליטים קלנדיא בצפון ירושלים.