"ראינו את התיעוד המלא, קשה ממה שנחשף לציבור"

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, מספר בראיון לערוץ 7 על פגישתו עם שר הביטחון, משה יעלון, ועל יחסו ל"נערי תג מחיר".

דורני הסביר מה היתה מטרת המפגש עם שר הביטחון, "באנו לברר ולשמוע את תגובת המערכת על הפרסומים ברשת כבר יותר משבוע שמתארים התעללות בעצורים. נקודה שנייה היא במידה יוגשו כתבי אישום להבהיר שזו אינה דרכה של ההתיישבות".

לדבריו התשובה של שר הביטחון בסוגיית העינויים הייתה ברורה, "הבנו ממנו בצורה חד משמעית שאין עינויים ואין התעללויות. כמובן שהחקירות הן לא פשוטות והנחקרים מגיעים למצב מנטלי לא פשוט, אבל אין עינויים פיזיים ואין התעללויות. את כל הדברים הללו הוא דחה מכל וכל. מעבר לזה הוא אמר שהכל מפוקח גם על ידי היועמ"ש, ראש השב"כ, שרת המשפטים ושר הביטחון עצמו, וגם לדבריו החקירות מצולמות".

ראש המועצה הבהיר את עמדתו ביחס להצתת הבית בדומא, "מיד לאחר האירוע כבר התבטאתי ואמרתי שאם מדובר ברצח שבוצע על ידי יהודים, הרי שמדובר בקבוצה של אנרכיסטים שאינם משלנו ואינם מתוכנו ודרכם לא דרכנו. מטרתם לקעקע את צה"ל ואת המדינה, דברים שאנחנו בציונות הדתית רואים בהם קודש וזה הדגל שלנו".

דורני התייחס גם לסרטון החתונה, "סרט מחליא ואפילו יותר מזעזע ממה שהציבור נחשף אליו. כל מי שרקד שם מבחינתי איבד צלם אנוש. אין מילים לתאר, זה פשוט עורר בנו בחילה, לא יכולנו להסתכל על כל הסרט מרוב הזעזוע". 

דורני שב ותקף את הנערים, "מדובר בחבורה שהיא סכנה למדינה, סכנה לדמוקרטיה וסכנה לחברה הישראלית. הם לא אנחנו. הם לא גדלו בערוגה שלנו, הם מזמן בחרו להם דרך. אין להם סמכות, לא רבנית ולא הורית, הם עושים מה שהם רוצים.צריך להוקיע אותם בכל פה בלי שום הסתייגויות".