הכנסת
הכנסתIsrael news photo: Flash 90

הכנסת תעבור בשבועות הקרובים קרוב לשימוש בנייר ממוחזר 100%. עד כה 85% מהנייר בכנסת היה ממוחזר אולם רק 50% מהסיבים בנייר, ממוחזרים.

הכנסת עושה כל העת מאמצים להפחית את השימוש בנייר. קיימים מאמצים משלימים לעשות כל העת שימוש בנייר ממוחזר ולמחזר נייר שנעשה בו שימוש.

לאחרונה, איתר מדור בכיר לרכש והתקשרויות, ספק של נייר ממוחזר 100%. יצרנית הנייר היא חברה בעלת סמלים אקולוגיים מצוינים (Eco labeling כמו גם תיעוד על פי התקן הבין-לאומי לניהול סביבה ISO14001).

הנייר הממוחזר מיוצר מ- 100% סיבי נייר שעבר שימוש (Post-consumer), ובכך מועיל ביותר לסביבה, שכן נמנעת כריתת עצים המשמשים לייצור נייר.

הנייר הוא בעל גוון בהיר ועבור אלו המבקשים לעשות שימוש בנייר בעל גוון מקורי יותר, החליט מנכ"ל הכנסת כי 20% מהנייר המוזמן יהיה בגוון כהה יותר.

הנייר הממוחזר עבר בחינה של מחלקת הדפוס ונמצא מתאים לכל המדפסות בכנסת.

יצוין, כי בשנה האחרונה נעשו ועדיין נעשים מאמצים רבים להפחתת השימוש בנייר בכנסת. בין השאר, הותקנו במליאת הכנסת מסכים חדשים המאפשרים העלאת כמעט כל חומרי החקיקה למסכים במקום להדפיסם.

בימים אלו מתקיים פיילוט להפעלת מסכי Touch בוועדות עבור חברי הכנסת וגם בהם יועלו המסמכים מראש ללא צורך להדפיסם. כמעט 100% מהנייר בכנסת עובר מחזור.