לברון. החזיק את קליבלנד ברבע האחרון לבדו
לברון. החזיק את קליבלנד ברבע האחרון לבדוצילום: רויטרס

חוזרים לבית. מסעה של קליבלנד קאבלירס, קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט מליגת ה-NBA, תם הבוקר (רביעי) עת ניצחה את משחק החוץ האחרון שלה במערב כשגברה על דנבר בתוצאה 93:87, כשלברון ג'יימס מוביל את רשימת הקלעים עם 34 נקודות. 

אחרי שני הפסדים, לאלופה גולדן סטייט ולפורטלנד החלשה, הגיעו גם שני ניצחונות רצופים במסעם במערב ארצות הברית עת ניצחו את פיניקס סאנס וכעת גם את דנבר מקולורדו.  

מי שקיבל מנוחה הפעם אצל בלאט היה הרכז קיירי אירווינג שלהט במשחק האחרון מול פיניקס וסחף כמעט לבדו את קליבלנד לניצחון קשה. בהיעדרו של אירווינג, מי שהתעורר ולקח את המשחק עליו היה לברון ג'יימס שחזר לעניינים אחרי שתי הופעות חלשות.

אחרי פתיחה מהוססת מצידן של שתי הקבוצות, חמש דקות בתוך הרבע הראשון השתלט ג'יימס על המשחק והעלה את הקאבס ליתרון 12:4, משם הוא וחבריו לקבוצה לא עצרו. תוצאת המחצית עמדה על 53:42 לזכות בלאט וקליבלנד הייתה נראית בדרך הבטוחה לניצחון.

אולי זו העייפות, אולי ירידת המתח, אך ההבדל בין שתי המחציות ניכר באופן בולט על משחקה של קליבלנד כשבמחצית השניה קלעו שחקניו של בלאט 40 נקודות בלבד לעומת ה-53 של המחצית הראשונה. בכל מקרה, ניצחונם לא הוטל בספק ובסכנה לרגע אחד, כשהמקומיים לא הצליחו להתקרב. 

היחיד שעוד שיחק בקליבלנד היה לברון ג'יימס שהשאיר את הפער הבטוח על כנו לאורך הרבע האחרון כשקלע 13 נקודות במהלך הרבע האחרון, בדרך ל-34 נקודות אישיות במשחק כולו, להן הוסיף גם שישה ריבאונדים ושני אסיסטים. 

יחד עם לברון, גם אימן שאמפרט שחזר מפציעה בלט כשקלע 16 נקודות, קווין לאב סיים עם 8 נקודות בלבד אבל הוריד 14 ריבאונדים ואילו מתיו דלאבדובה ניהל נהדר את המשחק עם חמישה אסיסטים, שבעה ריבאונדים וגם ארבע נקודות. 

כעת קליבלנד ובלאט ינוחו מעט עד למשחקה הבא באולמה הביתי מול אורלנדו. בדרך לרצף ניצחונות חדש?