קול חי
קול חיצילום: לוגו

ח"כ קסניה סבטלובה הגישה היום (ד') תביעת דיבה נגד רדיו 'קול חי' שלטענתה ניהל כלפיה מערכת הסתה במגזר החרדי כשייחס לה אמירות פוגעניות נגד ח"כ מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה.

סבטלובה טוענת כי לאחר שח"כ מוזס ​עיוות ​את ​שמה במליאת הכנסת, וספג את מחאתה על כך, החל רדיו​​ "קול חי"​ במסע השמצות כנגדה.

"בשיאו של מסע ההשמצות פורסם באתר האינטרנט של תחנת הרדיו ציטוט מתוך​ טוקבק​ כנגד ח"כ מוזס בצורה המיוחסת לכאורה לח"כ סבטלובה", הסבירה הח"כית בהודעה ששיגרה על כתב התביעה. בהמשך ציטטה את הרדיו שכתב באתר כי "ח"כ סבטלובה מבעירה את הרשת: "חרדי עלוב, תוריד את הזקן המסריח שלך""​.​ בכתב התביעה מודגש אתרים נוספים אשר ציטטו 'קול חי' המשיכו וייחסו את הדברים לח"כ סבטלובה.

ב​כתב התביעה נכתב עוד בין היתר: ​"חופש הביטוי אין משמעו כי שמו הטוב של אדם הפך הפקר מרגע שהשתלב בעשייה הפוליטית. קיומה של עיתונות חופשית וביקורתית כלפי נבחרי הציבור הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואבן יסוד חיונית בשמירה עליה; משכך, לא ניתן להעלות על הדעת כי ערכים נשגבים אלה ישמשו כסות למסע התעמרות והשתלחות משולל רסן בנבחרת ציבור, שאינו נוגע כהוא זה להבעת דעה או לחופש ביטוי עיתונאי ופוליטי – כי אם למסכת שקרים בוטה, המדיפה ריח עז של כוונה ברורה לפגוע בכבודה ובשמה הטוב של התובעת"​

בא-כוח התובעת, עו"ד גיא צברי: ​"​מדינה דמוקרטית חייבת לאפשר שיח פוליטי חופשי ונוקב, גם כשלפעמים נאמרים דברים שהאוזן מתקשה לסבול. כלי התקשורת חייבים לבקר את נבחרי הציבור שלנו, שאחרת לא ימלאו את ייעודם לשמש "כלב השמירה על הדמוקרטיה.

"למרבה הצער, אין דבר וחצי דבר בין התנהלות הנתבעת במקרה הזה לבין כל אמת מוסר של יושרה עיתונאית והגינות. פרסום מכוון של שקרים, שכל תכליתם נועדה לבזות ולהשפיל בפומבי, היא חצייה מובהקת של הקו האדום המפריד בין האסור למותר. יש כנראה מי ששכחו שגם פוליטיקאים הם בני אדם וככאלה, אין לפגוע בשמם הטוב ובכבודם רק כדי לזכות במעט יותר רייטינג.