חורף בחרמון
חורף בחרמוןצילום: קובי פינקלר

באתר החרמון, נערכים כבר שבועות ארוכים לקראת בוא השלג המשמעותי הראשון שיפתח את העונה הלבנה.

לפי התחזית המעודכנת, החל ממחר (יום ה') ייחל לרדת שלג בחרמון, והצפי הוא שבתחילת שבוע הבא, יפתח האתר את שעריו למבקרים לבילוי שכולו שלג ישראלי.

מסלולי הגלישה וההליכה ברחבי ההר והאתר הוכשרו, כל אגפי האתר צוידו כראוי, הציוד הכבד ערוך ומוכן, חתולי השלג, המשאיות, מחסני המלח לפיזור השלג מצירי התחבורה לאתר מלאים, רכישה מסיבית של ציוד סקי, מגלשים וסנובורד ברמה הגבוהה ביותר בוצעה והציוד ממתין בחנויות להשכרת ציוד גלישה באתר ובנווה אט"יב לרווחת הגולשים והמבקרים.

באתר  מספרים על הצטיידות בשמונה חתולי השלג הניצבים בהיכון להכשיר את מסלולי הגלישה ולהדק את משטחי השלג מיד עם תום הסופה, על  גלגלי שני השופלים הכבדים הותקנו שרשראות, שיאפשרו תנועה בשלג, במהלך פינוי השלג מצירי התנועה.

 בנוסף, משאיות מצוידות בכף לפינוי השלג ובמערכת לפיזור מלח יפנו שלג מצירי התנועה ויפזרו מלח על הכבישים. המלח סופח את המים ומייבש את הכביש ובכך מונע החלקה. מאגר המלח במחסני האתר עומד על כ-30 טון.

באתר החרמון מבהירים כי צירי התנועה לאתר יפתחו לנסיעת רכבים פרטים ואוטובוסים רק כאשר הנסיעה תהיה בטוחה והציר יהיה נקי משלג. מדינת ישראל מדינה חמה, הרכבים אינם מצוידים בשרשראות לנסיעה בשלג, כמו כן הנהגים אינם מורגלים בנהיגה על שלג/ קרח. 

מתי יפתח האתר ?

פתיחת האתר לבילוי בשלג תתיכן ככל הנראה בסיומה של מערכת שלג זו, כאשר פתיחת מסלולי הגלישה לסקי תתאפשר לאחר ירידת כ-50 ס"מ שלג במפלס התחתון. לפי הצפי נראה שהמערכת הקרובה תספק כמות נאה של שלג בתקוה שגם מסלולי הגלישה יפתחו בתחילת שבוע הבא.

לירון מילס  המנכ"ל  החדש של אתר החרמון, "לפי התחזית בתחילת שבוע הבא, נוכל להכריז על פתיחת האתר באופן רשמי. אנו מצפים לאלפי מבקרים שיפקדו את האתר מידי יום. השלג עושה לכולנו מצב רוח מרומם. בילוי משפחתי מהנה מובטח לכל המבקרים באתר".

למידע על פתיחת וסגירת האתר : 1599-550-560