חוזר אל תפקיד השר. נפתלי בנט
חוזר אל תפקיד השר. נפתלי בנטצילום: מרק ישראל סלם. פלאש 90

חברי כנסת משמאל מגנים הערב (רביעי) את החלטת משרד החינוך לפסול את לימוד הספר "גדר חיה" שכתבה דורית רביניאן ומתאר סיפור אהבה בין ישראלית לפלסטיני בבתי הספר התיכוניים.

על פי הדיווח בין הנימוקים לפסילה, היו הצורך לשמור על "הזהות והמורשת של תלמידי כל המגזרים", התפיסה כי "יחסים אינטימיים בין יהודים ושאינם יהודים מאיימים על הזהות הנפרדת", והחשש כי ל"נוער בגיל ההתבגרות אין את הראייה המערכתית הכוללת שיקולים של שמירת הזהות של העם ומשמעות ההתבוללות".

ח"כ דב חנין הגיב להחלטת משרד החינוך ואמר כי "שר החינוך פסל היום את ספרה של דורית רביניאן כי יש בו סיפור אהבה בין יהודייה לבין ערבי. מחר הוא יפסול את התנ"ך כי יש בו סיפור אהבה בין מואביה לבין יהודי? ולזה עוד קוראים "בית יהודי"".

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי טענה כי "הערבים נוהרים לקלפיות, הערבים לוקחים לנו את הבנות - אלו שני צדדים של אותו מטבע. במקום בו פוסלים בני אדם ברור שיפסלו ספרים שמציגים אותם כבני אדם".

"משטרת המחשבות כבר כאן, בישראל היום. תחת השר בנט משרד החינוך הופך למשרד להב"ה: למנוע השכלה בשם הגזענות״, דברי מיכאלי.

עם זאת, שר החינוך נפתלי בנט אינו מתרגש מהביקורת. מלשכתו נמסר כי "השר מגבה את החלטת הדרג המקצועי".

ארגון יד לאחים הביע הערב תמיכה בהחלטה של משרד החינוך ואמר כי מדובר ב"צעד בונה ומתבקש אחרי שנות סבל ואבדון של עמנו, על מנת לשמר את עם ישראל כעם".