בלאט. יכול לחייך
בלאט. יכול לחייךצילום: פלאש 90

ארבע על ארבע. האם קליבלנד קאבלירס קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט, בדרך חזרה למעמד הגמר של הליגה הטובה בעולם? אם לשפוט על פי כושר המשחק שלה והגיוון הרב בהתקפה ובהגנה, נראה שאלה אכן מועמדים חזקים לשוב אל מעמד הגמר, בו הפסידו בעונה שעברה לגולדן סטייט.

נכון, יש עוד זמן רב עד למשחקי הפלייאוף ובטח עד למשחק הגמר, אך נראה שמאז התבוסה שלהם לפני קצת יותר משבוע לפורטלנד, משהו השתנה בקבוצה. פתאום, לברון ג'יימס שמקבל במשחקים האחרונים לא מעט מנוחה, כבר לא מציל לבדו את קליבלנד ונראה שהקבוצה חזרה להיות מאוזנת כמו בתחילת העונה שעברה, לפני הפציעות הרבות שהשביתו את קבוצתו של בלאט. 

הרבה קרדיט צריך לתת דווקא למאמן הישראלי שהיה ללעג בעונתו הראשונה בליגה הטובה בעולם. מאז, נראה שבלאט הבין כי הליגה האמריקאית אינה דומה במאום לזו האירופית, ובכל פעם מחדש מוכיח שהוא יודע לשנות תוך כדי תנועה. מאז התבוסה לפורטלנד שינה בלאט את החמישייה הפותחת שלו, כשנתן למוזגוב לפתוח בחמישייה על חשבונו של טריסטן תומפסון, שינוי שבינתיים מוכיח את עצמו עם 100% הצלחה בכל ארבעת המשחקים עד כה.

לפנות בוקר (בין שני לשלישי), פגש בלאט יריבה עיקשת ואחת מהיריבות החזקות במזרח, טורונטו. בלאט ושחקניו מעט התקשו בתחילה, אך לקראת סיום הרבע השלישי החלו לפתוח בריצה בזכות מספר שלשות רצופות של ג'יי-אר סמית' המצויין. ברבע האחרון לטורונטו כבר נגמר האוויר וקליבלנד ניצחה בתוצאה 100:122. 

דמאר דרוזן מטורונטו עוד ניסה להחזיר את קבוצתו למשחק במהלך הרבע האחרון, אבל הקאבס ללא לברון ג'יימס שקיבל מנוחה ברבע האחרון, רק הגדילו את ההפרש בדרך לתבוסה.

הניצחון של קליבלנד ובלאט הוא הרביעי ברציפות, והשני ברציפות בו הם מנצחים בהפרש של למעלה מ-20 נקודות. עם הפסד ביתי אחד ב-16 משחקים, נראה שביתם של קליבלנד ובלאט הוא מבצרם. הדרך לפלייאוף מובטחת, האם גם לגמר?

כאמור, בזמן שלברון נח, מי שבלט בקליבלנד היו דווקא שני השחקנים שחזרו מפציעה, קיירי אירווינג וג'יי-אר סמית'. אירווינג סיים את המשחק עם שיא אישי העונה כשקלע 25 נקודות במשחקו הטוב ביותר מאז שחזר, ויחד עם סמית' שקלע 24 נקודות, נראה שבלאט יכול להיות מרוצה מתפקוד הקו האחורי שלו. 

לברון קלע 20 בשלושה רבעים, קווין לאב הוסיף 14 נקודות ו-9 אסיסטים, וגם טריסטן תומפסון, שסיים עם דאבל דאבל כשקלע 14 נקודות ו-11 ריבאונדים סיפקו עבור בלאט רגע של נחת. כשהם שולטים בריבאונדים, עם 40 מול 26 של האורחים מקנדה, וצולפים 17 שלשות ב-51%, שחקניו של בלאט נראים בלתי ניתנים לעצירה.