מתחדשים באויר. מטוס Embraer 195 הראשון של אוסטריאן איירליינס, המריא אמש מנמל התעופה של וינה ונחת בשטוטגרט. המטוס הוא הראשון מבין 17 מטוסים צרי גוף שתשיק אוסטריאן איירליינס עד סוף שנת 2017, כחלק מתוכנית חידוש צי המטוסים שלה.

במטוס מקום ל-120 נוסעים והוא מתהדר בגיל ממוצע של ארבע שנים. מחיר המחירון של ה-Embraer 195 עומד על 52 מיליון דולר.

 למטוסי ה-Embraer יתרונות רבים - הם צורכים כ-18% פחות דלק, מה שהופך אותם להרבה יותר ידידותיים לסביבה ביחס למטוסי ה-Fokker. בנוסף, תא הנוסעים של מטוסי Embraer כולל שני טורים בעלי שני מושבים בכל אחד, מאפיין שיעניק לנוסעים מרחב מרווח מהרגיל. בנוסף, מטוסי ה-Embraer מצטיינים גם בעלויות תפעול נמוכות.

רולף קולר, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל: "כחלק ממהלך מתמשך של שיפור חווית הנוסע, אוסטריאן איירליינס מציגה את הסנונית הראשונה בצי מטוסי ה-195Embraer  החדש. אנו מודעים לכך שהנוסע הישראלי מעניק חשיבות גבוהה בכל הקשור למושבים מרווחים וחווית טיסה נעימה ושלווה ובקרוב מאוד יוכלו גם הנוסעים הישראלים לטוס ליעדים אירופאיים וליהנות מצי המטוסים החדש מנמל הבית שלנו בוינה."

מטוסי הסילון החדשים ישמשו בטיסות לטווח קצר ובינוני עם דגש על יעדים במערב ומזרח אירופה, ואם תהיתם איך לומדים לתפעל מטוס כזה? אז מסתבר ש- 200 טייסים, 600 דיילים ו-80 טכנאים יעברו הכשרה לקראת צי המטוסים החדש.