מרטין אינדיק, שליח ארה"ב למו"מ
מרטין אינדיק, שליח ארה"ב למו"ממחלקת המדינה של ארה"ב

זה לא סוד שמרטין אינדיק, מי שהיה השליח המיוחד של הממשל האמריקני למזרח התיכון ושגריר ארה"ב בישראל לא אוהב את בנימין נתניהו. אבל התבטאות שלו שפורסמה הבוקר מרגיזה מאוד את סביבתו של ראש הממשלה.

בסרט ששודר בערוץ הציבורי בארה"ב ומנסה לאמוד את גודל הקרע בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ברק אובמה, טען אינדיק כי בהלווית ראש הממשלה המנוח רבין לפני למעלה מ-20 שנים אמר לו נתניהו לכאורה: "הוא גיבור עכשיו, אבל אם לא היה נרצח הייתי מנצח אותו בבחירות. אחרי ההפסד הוא היה נזכר בהיסטוריה כמנהיג כושל".

אינדיק טען עוד כי נתניהו ניסה לנצל את הרצח ההוא כדי להוסיף לעצמו קולות ולנצח בבחירות. הוא טען כי ראש הממשלה אף היה שותף, לכאורה, להסתה נגד רבין. "הוא ידע להלהיב את הקהל שלו, ועשה זאת בצורה שחצתה את גבול הטעם הטוב", טען אינדיק.

לגבי יחסי ישראל וארה"ב הודה השגריר לשעבר כי לנשיא אובמה היתה הנחת עבודה לפיה הרחקה בין ישראל וארה"ב תבנה אמינות בעולם הערבי והיא תנוצל לבסוף כדי  להציב את ישראל במקום טוב יותר לקראת תהליך שלום. "הנחת העבודה הזו היתה שגויה כי ישראל לא הבינה את המהלך", אמר אינדיק.

בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי דבריו לא אינדיק "לא היו ולא נבראו". בליכוד הבהירו כי מדובר ב"שקר נוסף של מרטין אינדיק, שאינו חדל להכפיש ולהשמיץ את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".