מאמר של "וודי אלן" בעיתון חמאס

עיתון חמאס פרסם מאמר של אלכס שיפמן מידיעות אחרונות, אך שיבץ בטעות תמונה של וודי אלן.

דלית הלוי , כ"ז בטבת תשע"ו

מחבלים חמאס
מחבלים חמאס
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

העיתון היומי של חמאס "פלסטין" יוצא לאור ברצועת עזה ומופץ גם באמצעות האינטרנט בגרסה מודפסת.

העיתון משמש שופר תעמולתי של רשויות חמאס בעזה, והוא נוהג לתקוף באופן קבוע את הרשות הפלסטינית ברמאללה, בה הוא רואה יריב מר, וכן מעודד את מעשי האלימות נגד ישראל ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות הפוליטיות והביטחוניות בישראל.

בפרק המאמרים של העיתון, המשתרע על שני עמודים, מקדיש העיתון לעיתים קרובות רבע עמוד למאמר מתורגם מהעיתונות הישראלית, ובדרך כלל מדובר במאמרים המשרתים את הקו של חמאס (הערכות בישראל על האינתיפאדה, האשמת ישראל בפשעי מלחמה וכיוצא באלה).

אתמול פרסם העיתון את מאמרו של אלכס פישמן מידיעות אחרונות העוסק באינתיפאדה, ומציין כי כוחות הביטחון הפלסטיניים קיבלו הנחיות למנוע יציאת מפגינים לנקודות החיכוך עם צה"ל. 

נציין כי המאמר משרת את עניינה של חמאס להציג את הרשות הפלסטינית כמי שפועלת נגד האינתיפאדה.

טעות נפלה אצל עורך העיתון. במקום תמונה של העיתונאי אלכס שיפמן, בחר העורך בתמונה של הבמאי היהודי אמריקני וודי אלן.