ראשי המועצות: נמאס מהבטחות

ראשי המועצות באזור יהודה ושומרון הצטרפו היום (חמישי) לסיור שערכה שדולת ארץ ישראל באזור E1 וקראו לעבור לשלב הבא במאבק נגד הקפאת הבנייה.

"אני רואה את הביקור כהזדמנות לחבר את חברי כנסת לשטח ולראות את הבעיות שלטעמנו הן ברמה לאומית ולא נקודתית כמו בניה בלתי חוקית מצד הערבים ומצד שני הקפאת בניה ליהודים", אמר אבי רואה, יו"ר מועצת יש''ע וראש מועצת בנימין. ''אני מקווה שהדברים כאן יתורגמו לעשייה והחלטות".

רואה יחד עם ראשי מועצות נוספים ביו"ש סבורים כי יש לפעול בשיטת 'יבנו- יצביעו', משמע - תמיכה בקואליציה תמורת בנייה. "יש לנו אחריות לאומית. חייבים לשבור את ההקפאה גם ברמה של איום ולא צריך לפחד מכך. המשבר בהקפאת הבניה שאנחנו מובילים כבר ימים רבים ובשיחות עם ראש הממשלה והשרים חייבים לעלות שלב ולעשות מעשים שימחישו לראש הממשלה שחייבים לקבל החלטות גם אם הן מורכבות. זה עתידו של עם ישראל בארץ ישראל"

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר במהלך הסיור לערוץ 7, "אי אפשר רק לדבר. חברי הכנסת צריכים לבוא ולומר שיש להם קווים אדומים. החלת הריבונות על יהודה ושומרון זה קו אדום, בניה בלתי חוקית של ערבים ומימונם על ידי האיחוד האירופי זה קו אדום. לצערי בינתיים זה עדיין לא קורה וזה רק דיבורים".

גם אלון סבור כמו יתר ראשי המועצות ביו"ש כי רק איומים אמיתיים של חברי כנסת על ראש הממשלה יתחילו להזיז את העניינים, "אנחנו מכירים את ראש הממשלה ומספיק שאחד מהחבורה כאן מחליט בבוקר לא להצביע ואין ממשלה.

"נתניהו מבין את השפה הזאת ואולי הוא רוצה שיכפו אותו לבנות ביהודה ושומרון. בסופו של דבר החלת הריבונות על יהודה ושומרון היא זאת שתשנה באמת את המצב. כל השאר זה רק טיפולים קוסמטיים".