דיון מביך בוועדת השקיפות

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) קיימה הבוקר (שני) דיון בטענת השמאל הקיצוני לפיה המדינה בעקיפין מממנת פעילות "תג מחיר".

בדיון הזכירה שפיר כי חברי כנסת מהשמאל טוענים כי עמותת חוננו המעניקה ייעוץ משפטי לפעילי ימין קיצוני זוכה להכרה מצד רשויות המס בישראל.

רב פקד ירון בנימין מחטיבת החקירות במשטרה ציין בפני חברי הכנסת כי המשטרה שמה לה בעדיפות עליונה טיפול מחמיר מול פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים ביו"ש. לדבריו, מבצעי הפעילות חיים בגלות, "העבירות האלה לא מצריכות משאבים - פח דלק או גראפיטי - זה נזק רב אך זה לא דורש מקור מימון שמממן את הפעילות הזו".

תמר זנדברג, המזוהה עם השמאל הקיצוני, ניסתה לברר עם קצין המשטרה האם גם רבנים או מנהיגי ציבור נחקרים, "גם רבנים נחקרו בחשד להסתה. כל הסתה נחקרת".

במהלך הדיון ניסו השתיים, זנדברג ושפיר, להתנגח עם נציג המשטרה, שהגיע לדיון, חרף התשובות שהעניק להן, "אתן שואלות על מימון כספי ואני נותן את התשובה. אנחנו מתייחסים לעובדות בחקירה ולא להקשרים וחיבורים שכל אחד רשאי לעשות. אנחנו עוסקים בעובדות וראיות".

נציגי המתיישבים ביהודה ושומרון העבירו מסר ברור לשפיר ובחרו להחרים את הישיבה ולא להגיע אליה, "זה לא יתכן. זה על גבול ההודאה באשמה. בושה וחרפה", זעמה שפיר.

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) תקף את התנהלותה של חברת הכנסת סתיו שפיר, "את צריכה להתבייש! את מכפישה ציבור שלם כבר חצי שעה זו לא התנהגות", אמר חזן ובתגובה הוצא מהדיון.

נציין כי שפיר תקפה ישיבות תיכוניות, אולפנות ומדרשות של הציבור הדתי ולא זכתה לשיתוף פעולה מטעם הגורמים הממשלתיים שהגיעו לדיון. 

במהלך הדיון השתוללה זנדברג על נציג משרד המשפטים עו"ד שלומי אברמזון "אנשים נשרפים פה ולכם אין תשובות". בתגובה הוא השיב לה, "פופוליזם" - היא השיבה לו "אתה לא תקרא לי פופוליסטית".