ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

לא ירוץ נגד עצמו. בית הדין של הליכוד קבע אחר הצהריים (רביעי) כי המפלגה לא תקיים בחירות פנימיות, בשל העובדה שהמועמד היחידי שנרשם אליהן היה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות ההחלטה נתניהו יוכרז כיושב ראש המפלגה עד לבחירות הבאות - ולא יתקיים אירוע פריימריז מיוחד כבעבר.

הסיבה המרכזית להחלטה היתה עתירה של מבקר המפלגה לבית הדין שטען כי מדובר בהוצאה מיותרת של 4 מיליון שקלים מקופת המפלגה המדולדלת ממילא. לדבריו לא יהיה טעם בקיום פריימריז כשיש בהן מתמודד אחד בלבד.

היועץ המשפטי של הליכוד סמך את ידיו על ההחלטה, שככל הנראה לא יהיה עליה ערעור מצד אף גורם במפלגה.

יו"ר מרכז הליכוד שר הרווחה חיים כץ בhרך על החלטת בית הדין שקבעה כי לא יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. השר חיים כץ הוסיף כי הוא תומך ומברך את ראש הממשלה שיוביל את תנועת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21.

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים אמר אמר כי הוא "שמח שבית הדין של הליכוד היה קשוב לרחשי הציבור והחליט על ביטול הפריימריז בליכוד וחסך מכולנו ביזיון מיותר ובזבוז כספי ציבור".

"כזכור רבים מחברי המרכז ומתפקדי הליכוד לא אהבו את ההחלטה של ראש הממשלה להתעקש למרות שהוא מועמד יחיד והביעו על כך תרעומת. אני מקווה שכעת ראש הממשלה יהיה קשוב גם בנושא ההתיישבות לבוחרי הליכוד, יבטל את ההקפאה החונקת את היהודים ביהודה ושומרון, ויאפשר לנו להמשיך ולבנות את ארץ ישראל", דברי נעים.