בית כנסת בטהרן
בית כנסת בטהרןצילום: רויטרס

בית כנסת בטהרן שבאיראן קרס על יושביו שעה שמתפללים שהו בקומה התחתונה.

על פי בדיקות ראשונות שנעשו, הבניין קרס בשל עבודות תשתית המבוצעים באיזור. המתפללים שהיו בקומה התחתונה של בית הכנסת חולצו ללא פגע.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון בשעה 7.30 בבוקר בעיצומה של תפילת שחרית בה השתתפו כ- 16 מתפללים. ברחוב מתבצעות עבודות עפר, ולדברי הרשויות טעות אנוש הביאה לקריסת שתי הקומות העליונות של הבניין, בהן בית הכנסת הגדול יותר בו מתפללים בשבתות ובחגים.

בנימין תושב טהרן צוטט הבוקר בעיתון החרדי 'המבשר' וסיפר כי המתפללים ניצלו בנס. "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו. מדובר בנס בתוך נס. האירוע היה בעיצומה של תפילת שחרית בקומה התחתונה של בית הכנסת, לפתע שמענו חבטה אדירה ובית הכנסת כולו קרס. המתפללים ביקשו להימלט החוצה מחשש שגם הקומה התחתונה תקרוס, אולם בעקבות ההרס הדלת ננעלה על המתפללים שלא יכלו לצאת החוצה. התברר שזו היתה השגחה פרטית היות שהקומות המשיכו לקרוס, ואם חלילה מישהו היה יוצא החוצה הרי שהיה נפגע קשות מהבניין שהמשיך לקרוס".

כוחות חילוץ גדולים הגיעו למקום והצליחו לחלץ את כל המתפללים ללא פגע. המתפללים נכנסו בין ההריסות כדי להציל את ספרי התורה וספרי קודש נוספים. השלטונות מסרו ליהודים המקומיים כי בית הכנסת נהרס בעקבות "טעות אנוש" של המהנדס במקום.

בית הכנסת נהרס כליל ובשבת האחרונה נערכו התפילות בביתו של חבר הקהילה, לשם גם פונו ספרי התורה וספרי הקודש שניצלו מההרס.

אתמול התכנסו ראשי הקהילה היהודית בטהרן כדי לדון במציאת מקום חילופי זמני לבית הכנסת שנחרב עד היסוד, וכדי לדון בדרכי הפעולה בעקבות המקרה הקשה שרק בנס הסתיים ללא אסון כבד.